Nemam vremena za stvari, koje nemaju dušu

субота, 10. септембар 2016.




Pre neki dan sam, listajući postove u grupi Blogeri, naišla na post Andrijane sa bloga Kapege`s life moments. Privukao me je naslov posta, koji govori o gašenju bloga, međutim čitajući dalje uvidela sam da je ona samo želela da kaže svojim čitaocima da neko vreme neće biti u mogućnosti da postuje kao do sada, jer naprosto ima obaveze oko teškog ispita na fakultetu. To mi je dalo inspiraciju da i sama napišem sličan tekst, što ranije nikada nisam uradila. 



Tokom perioda od tri godine koliko ovaj blog postoji, dešavalo se da "nestanem" na neko vreme, naročito tokom prošle godine, u to vreme pisala sam isključivo filmske recenzije i blog bi prosto zamro, sve dok se ja ne rešim nekih obaveza ili opet ne prikupim neku novu energiju za pisanje, dok zauzvrat ne bih ponudila nikakvo objašnjenje. Inače retko pišem lične postove i oni se nalaze u rubrici Nešto lično, pa ukoliko ste pročitali onaj, koji sam napisala pred doček ove, 2016. godine, mogli ste da saznate da imam jednu jako veliku obavezu, koja mi već dugo stoji nad glavom i koju moram da ispunim, a to je pravosudni ispit. Za one koji nisu baš upoznati sa tim šta obuhvata jedan pravosudni ispit, samo ću reći, srećnici. Pravosudni ispit se sastoji od sedam ispita, od kojih neke sačinjava više predmeta, poput građanskog, koji se polažu usmenim putem u dva dana, s tim da je neophodno za građansko i krivično položiti prethodno i pismeni test, a to je ručno pisanje parnične i krivične presude. Ali da vas ne bih "mračila" više, jer sam sebi, već razmišljanjem o tome šta me čeka, dovoljno zamračila mozak, samo ću reći da nameravam da se ovom profesionalnom zadatku ozbiljno posvetim u narednom periodu, te će stoga sasvim logično i blog morati da trpi. Naravno, neću sasvim napustiti pisanje tokom ovih par meseci, nadam se, do decembra meseca, jer je to moj "izduvni ventil" i čini me jako srećnom, ali ću prorediti na minimum jedan post nedeljno, sa po nekim postom više ukoliko imam vremena da pišem. Moj blog se sastoji isključivo od recenzija, te kao takav zahteva i dosta prethodne pripreme, koju naravno čine čitanje knjiga, gledanje filmova i TV serija, a nisam sigurna koliko ću često biti u prilici to da radim ili još bolje, koliko ću biti raspoložena i dovoljno koncentrisana za to. Tako da se nadam da će oni, koji me redovno čitaju, a naročito im se zahvaljujem na tome, jer me to podstiče da pišem što više, da to nastave da čine i tokom ovog perioda, a ja ću se truditi koliko mogu. Trenutno imam napisana dva posta, koja ću objaviti u ovu i sledeću nedelju, a i kasnije ću gledati da to bude dan kada vas na blogu sasvim sigurno očekuje novi post.

Još pred kraj želim da se osvrnem na nešto što mi je, sasvim dobronamerno, predočeno, a to je da se ostavljanje linka ka određenoj izdavačkoj kući u mojim knjiškim recenzijama može protumačiti kao znak da su moji tekstovi sponzorisani, odnosno plaćeni od strane te izdavačke kuće, Želim da napomenem ovim putem, da ne bih to morala da činim u svakom postu, da to zaista nije slučaj. Kamo lepe sreće da u Srbiji neko želi da te plati da radiš ono što voliš i još, uz to, da pišeš svoje iskreno mišljenje, što je, složićete se samnom, u našoj zemlji nemoguća misija. Ne, ti linkovi su stavljeni samo kao orijentir gde se navedene knjige mogu naći u našoj zemlji, jer se meni neretko dešavalo da pročitam knjigu na engleskom jeziku i još se žalim da je kod nas niko nije preveo, kad ono, postoji i naše izdanje. Ko prati moj blog od samog početka, zna, da slične linkove ostavljam i ka stranici IMDb ili ka You Tube- u. Elem, kao što sam u ovom postu naznačila da mi je knjigu Melody`s Key, u elektronskoj formi, poslao autor, radi iskrenog mišljenja, to ću učiniti ako mi ikada neka knjiga bude poslata ili ako se ikada, u šta čisto sumnjam, desi da neka izdavačka kuća želi da "sponzoriše" moju recenziju. Kao pravnik znam par stvari o obavezi poštovanja načela savesnosti i poštenja u obligacionim odnosima.

Toliko od mene, imam utisak da sam se prilično raspisala, tako da se nadam da mi ne zamerate na dužini posta i opširnosti i da ćemo nastaviti da se družimo kao i do sada i komentarišemo sve te filmove, knjige i serije, koje nam ulepšavaju život. U međuvremenu, ukoliko vas zanima šta trenutno čitam ili kojom serijom "opsesiram", pratite me na instagramu ili goodreads- u, na kojima sam konstantna, ništa me ne opušta tako dobro kao čitanje negativnih, duhovitih recenzija knjiga, imaju na mene terapeutsko dejstvo.


14 коментара:

  1. auu nisam znala da je pravo tj. pravosudni ispit tako zaheban :/ ...

    good luck i da se zavrsi sa sto manje stresa <<3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala.😘
      Ma da, ljudi kad im kažem da spremam obično me gledaju belo, pa rekoh malo da približim.😆

      Избриши
  2. Mi smo koleginice. :-D Potpuno te razumem, ja sam sa tom mukom završila prošle godine, ne ponovilo se. Posle ispita uopšte nisam imala koncetraciju za čitanje, birala sam neko laganije štivo, bukvalno nisam mogla da smislim knjigu. :-( Želim ti puno sreće u pripremi i polaganju ispita i naravno radujem se svakom novom postu. :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala koleginice. 😊
      Da, prosto imam osećaj da sam non stop u nekoj knjizi, pa bilo ovako, bilo pravnoj.😆
      Samo mi je najteže da presečem i izađem, uvek mislim ma nije dovoljno.😆
      Hvala još jednom.😊

      Избриши
  3. Dobro je što si ovako lpo obavestila jer nekako se ljudi koji naviknu da te čitaju pitaju gde si :)
    Razumem u potpunosti, ja sam se izjedala sad na ispitnom roku protekli mesec jer nisam sve stizala ustanem u 9 legnem u 3 da završim blog :)
    Srećno na ispitima, nije bitno da li ide jedan post nedeljno ili 5 bitno je da je kvalitetno i da si uložila trud, a ti u svakom svom postu uložiš isti :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno.😘
      Da, osećaš se sav razapet na petsto strana.
      Sreća, imam dva posta, koja su unapred spremljena, tako da danas već ide jedan, a drugi kad stignem da ga izbacim.😊

      Избриши
  4. Upravo sam o nečemu sličnom intenzivno razmišljala ovih dana. Nema me na Internetu, blog sam morala da pauziram, jer naprosto ne stižem. Shvatila sam da ne mogu da postignem sve, pisanje, posao, učenje - a već zbog zaposlenja sam dobro zanemarila fakultet, tako da sam odlučila da stavim objavljivanje na "stand by" dok mi ne prođe frka.
    Inače, zahvaljujući vama sam se ove godine baš aktivirala, napisavši i objavivši više tekstova nego u prethodne četiri godine. Blog postoji od 2010, ali nisam bila ni približno ovako aktivna dok se nisam uključila u "blogosferu".:)
    Potpuno te razumem!
    U svaki tekst uložim mnogo truda, istraživanja, pripreme. Možda i uzaludnog, jer pišem iz čistog entuzijazma i ljubavi, ali, odgovornost prema vama koji pratite, prema temi, naposletku, lična odgovornost me na to obavezuju. I čim objavljivanje postane teret, još jedna stavka na pretrpanoj listi obaveza, zbog čega trpi inspirisanost, treba napraviti pauzu.
    Neću pisati najmanje do oktobra, ako ne i duže - nekako mi se "zalomilo" da praksa ističe 30.septembra, a upisni rok je 1. oktobar. Već sam položila dva ispita, imam još dva. Najteže mi je što se borim da zadržim budžet/stipendiju, to stvara stravičan pritisak i paniku. Od 1. oktobra sam ponovo bez posla, pa će biti vremena za pisanje svakako, a s druge strane, ja sam pred trećom godinom na kojoj nema više ispita, nego se prijavljuje doktorska teza i sada je bukvalno prelomni trenutak. Sve vreme, u svim fazama školovanja bila sam na budžetu, pa će biti strašno ako ga sada izgubim zbog privremenog posla :(, tim pre što školarinu (150 000) nikako ne mogu da priuštim. Eto, malo razmene iskustava.
    Držim palčeve da uspeš i da se izboriš, a ništa ne brini, svi te čekamo!:))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bukvalno već dva dana sve nameravam da ti pustim pp na forumu da vidim šta se dešava, mada sam pretpostavila da je ovako nešto u pitanju.
      Isto tako i ja, ove godine sam najčešće postovala, jer sam prosto imala taj neki podstrek sa vaše strane i koliko god volim da pišem i to me odmara, prosto osećam grižu savesti, jer još u glavi nisam razlučila šta je zaista bitno.
      Takođe, držim palčeve da zadržiš bužet i ostvariš sve svoje ciljeve, mada, lično, ne sumnjam u tebe. Isto tako očekujem i tvoje postove, pa kad nam kanu neke lepe platice lako ćemo da pišemo, a onda kad nas, nadam se, sledeće godine Martin razgali vestima da objavljuje novi nastavak, da organizujemo ponovno čitanje Igre prestola. ;):))))))

      Избриши
    2. Hvala ti :*, sad si me tako oraspoložila i podstakla, evo, čitav dan ćorim nad ispitnim radom koji sam upravo poslala profesoru, jedva čekam da prođe septembar. Verujem da ćemo se na kraju izboriti, a ideja nam, srećom, nikad ne manjka :))).
      Sve sam stavila na spisak, sve odložila, pa ćemo natenane da uživamo mirne savesti čim završimo prioritetne poslove. Jer, baš ta griža savesti je i mene najviše usporavala, a onda shvatih da "pucam po šavovima" od stresa. Juče sam radila, odmah s posla hvatam se za knjigu, bukvalno pola sata odmorim i već frkišem kako "neću stići". A sve je, naprosto, u dobroj organizaciji. I rasterećene ćemo svakako lakše i bolje pisati, što ti kažeš, sad nisam raspoložena, sve i da nađem viška vremena, da bilo šta mimo gradiva ili posla gledam i čitam.

      Избриши
    3. Jako mi je drago. :*
      Ba[ tako, nekako je najlepše rasterećno ovde pisati, ja sam čak hvatala sebe i da blog malo koristim kao izgovor da se ne posvetim u potpunosti, pa te osmišljavam nove ideje, pa te šta sada da gledam ili čitam, a nigde nam neće pobeći, ovo je svakako hobi. Javi obavezno kako je sve prošlo, a ja čekam sledeći tvoj tekst kada budeš imala manje obaveza, do tada zapisujemo zanimljive ideje, nismo još ni Versaj gledale. :D

      Избриши
    4. Jel mi veruješ da sam napravila spisak tema koje su u planu, ali, kao i ti, ne želim da ih pišem površno i uzgred, već da se pošteno usredsredium. :) Od prikaza knjiga za subotnje kolumne, do tekstova-omaža Prinsu i Bouviju, pa sve do "dramske nedelje", gde su mi u planu "Versaj", "Penny Dreadful", "Merlin", nastavak "Vikinga", razni kultni filmovi iz osamdesetih i ova najnovija serija "Victoria"...biće tema i biće druženja!:) Eto nove motivacije!:))))

      Избриши
    5. Jedva čekam čitanje i ovih muzičkih, a naročito utiske o serijama. :))))

      Избриши
  5. U porodici imam dva pravnika tako da dobro znam koliko muka ume da zada pravosudni ispit. Želim ti dobru koncentraciju i mnogo sreće u spremanju i polaganju istog. Lepo je da si nas obavestila zašto te neće biti dovoljno, ali ni ti nemoj da zaboraviš svoje fanove i Blogere ;) Držim ti pesnice, što kažu deca :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno, puno.😊
      Nikako, već danas ide obećani i unapred spremljeni nedeljni post.😊

      Избриши

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS