понедељак, 23. новембар 2015.

Star Wars- iz ugla jednog skorijeg fana






Mislim da ne postoji osoba na planeti, koja nije čula za ove filmove. Oni su toliko utkani u našu pop kulturu da gotovo svakodnevno u nekoj emisiji, tv seriji ili filmu možete čuti po koju referencu. Neću pisati o opštim informacijama vezanim za ove filmove, jer to već verovatno i sami znate, a i do njih se zaista lako može doći na internetu. Samo ću reći da se originalna triologija sastoji iz filmova Star Wars Episode IV: A New Hope ( prvobitni naslov Star Wars je izmenjen 1981. godine, tako da se čovek može diviti ambicioznosti, mada bi neki rekli i drskosti, Lukasa da tako rano naznači da je reč o nastavcima filmova, koji će uslediti ), Star Wars Episode V: Empire Strikes Back i Star Wars Episode VI: Return of the Jedi. Takozvani prikveli su usledili počev od 1999. godine sa filmom Star Wars Episode I: The Phantom Menace, te filmovima Star Wars Episode II: Attack of the Clones i Star Wars Episode III: Revenge of the Sith. Mene je nekako cela histerija oko ove franšize zaobišla, kada su izašli prvi filmovi nisam ni bila rođena, a kada su izašli ovi drugi govorilo se da su toliko loši da nisam ni marila. Negde usput sam pogledala svih šest filmova, ali sam nisam previše udubljivala, te su mi isparili iz memorije.



Pošto uskoro, tačnije u decembru, što već i vrapci na grani znaju, izlazi najnoviji nastavak, što znači i nastavak originalne triologije, Star Wars: The Force Awakens, koji će izgleda biti prvi u nizu nove triologije i u kome igraju i glumci iz prvobitnih filmova, odlučila sam da obnovim gradivo, a možda i pomalo najzad zavolim ove filmove. Nisam neko ko preterano "seče vene" na naučnu- fantastiku, pa i kada gledam filmove ovog žanra oni su uglavnom netipični ( o nekim svojim omiljenim naučno- fantastičnim filmovima sam pisala u ovom postu ) i imaju malo veze sa intergalaktičkim borbama svemirskih letelica i dvobojima sa laserskim sabljama. Moglo bi se reći da preferiram epsku fantastiku, zato sam i bila skeptična i mislila sam da će mi biti dosadno, kao i pri prvom gledanju, kada sam bila klinka.





Međutim reakcija je bila u potpunosti drugačija, filmovi su me "oduvali" svojom maštovitošću, tehnologijom naprednom za vreme kada su snimljeni ( mada moram priznati da sam gledala specijalno reizdanje dodatno "uglađeno" ), svežom glumom i pričom o požrtvovanosti, veri u sebe i porodici. Ovo su filmovi pre svega o ljudima, njihovim manama, vrlinama, izborima u životu, a tek onda o specijalnim efektima i blasterima. U osnovi celokupnog projekta oseća se ljubav sa kojom su filmovi snimljeni, a naročito vizija jednog čoveka, koji je srčano verovao u ovaj projekat. Urbana je legenda da kada je Džordž Lukas okupio svoje prijatelje, slavne režisere poput Brajana De Palme, svi su predvideli da će film propasti, dok je jedino Stiven Spilberg predvideo da će film zaraditi milione dolara. Očekujući krah filma Lukas je tokom premijere, kojoj nije želeo da prisustvuje, otputovao na Havaje sa Spilbergom. Čak je u okviru ugovora, kao deo honorara, ugovorio procenat od prodaje igračaka i ostale robe vezane za film, što se tada smatralo svojevrsnom glupošću, a sada je postala standardna klauzula u ugovorima.





Ovo su filmovi, koji su izmenili tok filmske istorije, možda je i malo reći, kultni, legendarni filmovi. Ako već imamo priliku da su nam filmovi znatno dostupniji nego pre trideset godina, mislim da bi bila velika šteta ne pogledati ih i samostalno formirati mišljenje, te postati na taj način deo svojevrsnog pokreta, koji povezuje ljude širom sveta i u pravom smislu reči prevazilazi sve granice. U krajnjom slučaju što bi rekla jedna članica ženskog foruma, koju ovim putem pozdravljam, jer je negde posle mene počela sa gledanjem, te smo podelile oduševljenje, bar ćemo razumeti o čemu to Šeldon priča u The Big Bang Theory. Tako da i ako možda ne volite fantastiku bilo kakve vrste, te mislite da su ovakvi filmovi za decu ili opsednute geek- ove, koji teraju svoje devojke da se oblače kao Leja i to ne robinja varijanta ( setimo se na trenutak čuvenog Rejčel i Ros momenta ), zaista vam preporučujem da date priliku i pogledate Star Wars triologiju. Možda ćete postati još jedan zaljubljenik i željno iščekivati nastavak u decembru, za čiju premijeru su karte već rasprodate širom sveta ili ćete bar potvrditi neku svoju teoriju da ovi filmovi nisu ništa posebno i da ne razumete svu famu oko njih. Ovo je ukratko neka moja iskrena i subjektivna preporuka, jer zaista ne znam šta bih mogla napisati, što nisu mnogi pre mene. Ako ste gledali ove filmove pišite u komentarima, ako niste, nadam se da ćete učiniti to što pre. O prikvelima u nekom od narednih postova.


2 коментара:

  1. ovaj moj copor muskih drugara je opsednut, ali ne skroz geeky opsednut =) a ja sam jedina koja nije nijedan deo odgledala, njihove face kad sam im rekla aahahahha sve nekako planiram, ali mi sve nekako preveliki zalogaj

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verovatno su napravili facu kao kada je meni muž rekao da nije gledao Prohujalo sa vihorom haha. :-D Ne brini, jako su pitki filmovi i samo se stiče fama da su kao nešto komplikovani, obavezno pogledaj i javi utiske, pa posle kada organizuju Star Wars tematsko veče ima da mi budu zahvalni. ;-) :-) :-) :-)

      Избриши