уторак, 25. октобар 2016.

Nerve



Zaplet: Život jedne maturantkinje će se promeniti iz korena kada se ona uključi u ozloglašenu internet igru izazova.





Osim imena, kod Venus nema ničeg posebnog ili neobičnog, reč je o sasvim običnoj, introvertnoj maturantkinji, koja se krije iza objektiva svog fotoaparata i ne može da se sasvim odluči da li da pohađa bliži koledž iz finansijskih razloga. Njena najbolja drugarica Sidni je njena potpuna suprotnost, društvena, zabavna, otvorena, možda čak i previše. Sidni učestvuje u globalno popularnoj i super tajnoj, mada svi za nju znaju, internet igri, koja se sastoji iz neprestanih izazova, koje posmatrači zadaju igračima, te oni na osnovu uspeha zarađuju novac i stiču popularnost. Nakon jedne neprijatne situacije, kada Venus odbija njena srednjoškolska simpatija, ona odlučuje da posluša Sidnin savet i razbije svoju rutinu, te se prijavljuje za ovu igru. Ubrzo, Venus upada u klupko surovosti ove igre, koja počinje da prevazilazi granice zabavnog i prelazi u sferu životno ugrožavajućeg.


Ovaj film je za mene definitivno bio prijatno iznenađenje. Dinamičan, napet, brz i zabavan. Najpre, moram da pohvalim editovanje i kinematografiju, koja je fantastična i odaje utisak savremenosti i postavljanja trendova, te sam stil snimanja gledaocu omogućava nesvakidašnji osećaj interakcije sa likovima i dešavanjima u filmu. U pojedinim trenucima imate osećaj kao da ste i sami igrač, a ne posmatrač. Likovi nisu naročito "produbljeni", zadržava se površnost, bez zadiranja u neku naročitu motivaciju. Neki klišei, poput zabavna, a obavezno i istovremeno laka drugarica su neminovni, kao i u većini sličnih filmova. Gluma nije toliko impresivna, niti od strane Eme Roberts, niti od strane Dejva Franka i često je isuviše prenaglašena, radi izazivanja veštačkog dramatičnog efekta. Međutim, ovde je to tako fino upakovano u dobru muziku i par sjajnih scena da gotovo ne smeta, film nije ni razvučen, ni naporan za gledanje.



Film dotiče brojne, ozbiljne teme otuđenosti i zaluđenosti današnjeg društva, zadržavajući pritom lakši ton i pozitivan stav. Rekla bih da je ovo film, sačinjen po principima današnjeg savremenog, urbanog društva. Film "Nerve" je snimljen po istoimenoj knjizi autorke Džin Rajan, koja je u svetu izdata 2012. godine. 

Zaključak: Film je dinamičan, napet, zabavan i sasvim solidno upakovan da vam pruži sat i po vremena zabave, a možda vas navede i na razmišljanje o nekim drugim, mnogo ozbiljnijim temama.


8 коментара:

  1. Stiglo i moje vreme za komentarisanje (znaš već kako kod mene ide :D)
    Sjajan post, super preporuka, meni je Ema malo odbojna ali mogla bih da je podnesem (kao npr. u filmu "wild child" gde sam mogla da je istrpim) za jedan film, nisam do sad imala prilike ni da slušam ni da čitam o njemu pa hvala za ovaj post, super post :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hehe da, da ti si noćna ptica.😆
      I meni Ema onako, nije ništa specijalno osim kada glumi dežurnu bitch, ali ovde je ok, prosto je ceo film takav brz, pun nekih dešavanja, pa ni ne osetiš da je prošlo vreme.
      Nema na čemu, javi utiske i hvala i tebi na komentaru.😊

      Избриши
  2. Čitaš mi misli. :)
    Juče sam naletela na knjigu jurcajući po netu (Urban Reads ju je kod nas izdao, čini mi se). Ema mi je onako (doduše ni tetku joj više ne volem naročito).
    Stavljam film na spisak, pa se javljam.
    Hvala na tekstu. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E meni su rekli da je knjiga bezveze i da je nikako ne uzimam, da je film mnogo bolji.😊
      Javi utiske obavezno i hvala tebi na komentaru.😘

      Избриши
    2. Evo, mogu da potvrdim kako je knjiga bezveze (sutra ide prikaz na mom blogu) i skinula sam film, pošto su mi svi rekli da je mnogo, mnogo bolji, a setih se i tvoje recenzije :) - ne znam kako mi je onda promakla. Javljam utiske!:)
      Nego, liči li samo meni Franko mlađi na Veljka Ražnatovića?!?

      Избриши
    3. Haha liči, liči skroz i ja sam primetila. :D Javljaj utiske, ja sam čula da je knjiga loša, pa nisam ni htela da čitam.

      Избриши
  3. Evo, odgledah film i odmah da kažem: bolji je od knjige, pa, jedno deset puta!:) Baš kao što si napisala u recenziji, ništa posebno "duboko" ni impresivna gluma, ali je moderan, zabavan, veoma dinamičan i ima dobru poentu. Zapravo, sve izmene u odnosu na knjigu (a ima ih, bogami, nezanemarljiv broj) su mi se svidele, jer unose veću napetost u priču, uverljivije je sve, bolje poentirano...npr, u knjizi se izazovi razlikuju, odnos sa Sidni nije baš isti, Vijina porodica je drugačija, kraj je drugačiji, onda, rivala je više u finalu, ali onaj bolesnik Taj ih, stvarno, u filmu sve nadmašuje u pozitivnom smislu. Meni je film bio baš interesantan i brz, pokreće važna pitanja, drži pažnju, a Džulijet Luis izdvajam kao bonus, pošto je baš volim.:)

    ОдговориИзбриши
  4. Ma da, onako baš je zabavan da ti proleti vreme i dimačina, plus su svi lepuškasti. :D Onda mi je drago što se nisam trudila da pronađem knjigu i pročitam je, hvala puno na utisku. :*

    ОдговориИзбриши