недеља, 13. август 2017.

5 filmova savršenih za leto



Pred vama je post o filmovima, koje preporučujem da pogledate ovog leta, čime završavam serijal o letnjim sezonskim preporukama za ovu godinu. Mogu vam reći da sam uživala u sastavljanju ove liste, jer volim da gledam filmove, koji se ili dešavaju tokom leta ili generalno, imaju tu atmosferu. Ostale preporuke iz ovog serijala možete pogledati ovde. Pa da počnemo.

1. Elvis and Anabelle



Elvis and Anabelle je film, koji sam gledala pre nekoliko godina, te iako se možda ne sećam svakog detalja, prilično živopisno se sećam pojedinih scena, što govori o lepoti njegove kinematografije i načina na koji je snimljen, a naročito kraja. Film govori o neobičnoj ljubavi između Mis Teksasa, koja tokom proglašenja umire i završava na stolu za balzamovanje mladog Elvisa, koga osećaj dužnosti prema svojoj porodici, a naročito ocu, sprečava da sledi svoje snove. Elem, da ne mislite da vam preporučujem film o nekrofiliji, Anabel čudesno oživljava i tu kreće njena neobična povezanost sa Elvisom, njihovo zbližavanje i naposletku romansa. Naravno, ovaj opis je dovoljan da vam predoči da je reč o čudnom i netipičnom filmu, ali svakako romansi, koja ostavlja utisak i koja se i nakon nekoliko godina zadržala u mojoj glavi i pored drugih, odgledanih filmova. Glavne uloge igraju Blejk Lajvli i Maks Mingela.

2. Mamma Mia



Nijedna moja lista letnjih filmova ne može da prođe bez bar jednog mjuzikla i filma smeštenog u Grčkoj. Inače, iako sam i ranije letovala u ovoj zemlji, tek sam se ove godine u potpunosti zaljubila u njene predele, a naročito ostrva Jonskog mora. Doduše, ovaj film je snimljen na plažama Skopelosa i Skijatosa, odnosno na Egejskom moru, ali i dalje scene predstavljaju neverovatan prizor prirodne lepote. Film predstavlja adaptaciju čuvenog brodvejskog, istoimenog mjuzikla, koji koristi pesme popularne švedske pop grupe kako bi ispričao priču o devojci, koja pred udaju, želi da sazna tajni indentitet svog oca. Međutim, za tu poziciju postoji više kandidata, što će dovesti do raznih smešnih situacija. Glavne uloge igraju Meril Strip, Kolin Fert, Pirs Brosnan, Amanda Sajfred, Dominik Kuper i mnogi drugi.

3. Water for Elephants



Izuzetno dirljiv film, kao što su uglavnom oni, koji za tematiku imaju odnos prema životinjama, "Voda za slonove" je nastao po istoimenom romanu autorke Sare Gruen. Priča govori o mladom Džejkobu, koji je ostao bez roditelja, te uskače u prvi voz na koji je naišao. Ispostavlja se da je Džejkob uskočio u voz "Putujućeg Cirkusa Braće Banzini" i da mu društvo prave životinje najrazličitijih vrsta.  Pre razgovora sa Avgustom, vlasnikom cirkusa, Džejkob će ugledati njegovu prelepu suprugu Marlenu kako vežba sa konjima. Džejkob uspeva da ostane u cirkusu, kao veterinar, a između Marlene i njega, početno prijateljstvo polako prerasta u zabranjenu ljubav. Pomalo staromodna drama, koja podseća na filmove, koji se više ne snimaju, a koja će vas oduševiti scenografijom, kostimima i samom pričom, a naročito najslađom slonicom na svetu. Glavne uloge tumače Robert Patinson, Ris Viderspun i Kristof Valc.

4. The Water Diviner



Režiserski debi čuvenog australijanskog glumca Rasela Kroua predstavlja izvanrednu istorijsku dramu o Australijancu, koji nakon završetka I svetskog rata i čuvene bitke na Galipolju, putuje u Tursku kako bi pronašao svoja tri, navodno nestala, sina. Izuzetno sniman film i fantastičan istorijski spektakl o kojem se retko govori, a smatram da zaslužuje mnogo više pažnje, te vam savetujem da ga pogledate ukoliko ste ljubitelj istorijskih drama, mislim da ćete se prijatno iznenaditi. Glavne uloge tumače Rasel Krou, Olga Kurilenko, Džaj Kortni i Jilmaz Erdogan.

5. Stand by Me



Leto je pravo vreme za gledanje filmova o odrastanju, a ovaj, koji predstavlja adaptaciju jedne od pripovedaka pod nazivom "Leš", a u okviru zbirke "Godišnja doba", čuvenog američkog pisca Stivena Kinga, predstavlja jedan od najpoznatijih. Nakon smrti jednog od svojih prijatelja iz detinjstva, pisac se priseća svog odrastanja i jedne od najupečatljivijih avantura, koje je ikada doživeo sa svojim drugovima. Definitivno jedan od klasika kinematografije i gotovo kultni film, koji evocira uspomene na neka drugačija vremena, a istovremeno pokušava da se dotakne pojedinih mračnijih tema. Glavne uloge tumače River Feniks, Vil Viton, Džeri O` Konel i Kori Feldman.

Da li ste gledali neki od ovih filmova? Koji su to filmovi, koje vi volite da gledate leti?

10 коментара:

  1. Odlično zaokružen "sezonski serijal" i divne preporuke, uz to prelepo sročen tekst.:) Svi predlozi su odlični! Nisam gledala "Elvis and Annabel" (prvi put čujem za film, iskreno), "The water diviner"(ovaj mi deluje najzanimljivije) i "Mamma mia!" (iz nekog razloga uvek zaobilazim ovaj film, ne znam zašto), dok "Water for elephants" i "Stand by me" jesam. U slučaju prvog, knjiga mi se malo više dopala od ekranizacije, mada me završetak baš razočarao i više sam očekivala od same priče, posebno imajući u vidu da je smeštena u cirkis, jedan od meni najomiljenijih prostora. Što se "Stand by me" tiče, obožavam ga, znam bukvalno napamet, predivan film. Samo bih te ispravila, nije zasnovan na romanu, već pripoveci Stivena Kinga, "The Body", iz zbirke "Četiri godišnja doba".:) Taj film me uvek istovremeno rastuži i oraspoloži, pun je nostalgije, a glumačke interpretacije četiri dečaka sjajne, naročito Rivera Finiksa, koji je, eto, već u prvoj značajnijoj ulozi pokazao svoj veliki talenat, šteta što je tako mlad umro....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno. :*
      Uf, tako je kada napamet pišeš neke stvari, a ne proveri, odmah ću ispraviti. :*
      The Water Diviner bi ti se svideo, bar ja tako mislim, totalno je u tom fazonu ono što mi volimo kod istorijski drama. :D
      Jeste, potpuno se slažem, ne mogu ni da izbrojati koliko sam ha puta gledala i uvek se rastužim zbog Rivera, kakav je to glumac mogao postati. :(
      Ja sam htela da uzmem i knjigu Voda za slonove, ali naravno rasprodata je, kod nas je misaona imenica štampati drugi tiraž.
      Hvala puno na čitanju i komentaru. :*

      Избриши
  2. Super posti lep odabir. Ja Mamma Mia uglavnom gledam samo kada je leto u svim ostalim sezonama mi je prosečan a kad dođe leto mi ne smeta :)
    Vodu za slonove ne volim, jeidno Vlaca volim da gledam kako glumi (ne samo tu već generalno) ostalo mi se nešto nije dopalo, retko kad ja pravdam romansiranje prevare i Riz mi je ogavna pa ga zato ne volim mada je OK urađen i super je za leto. A Stand by Me obožavam i ako sam ga relativno skoro gledala :)
    Super post :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno. :*
      Jao ne slažem se da je film romansiranje prevare, naročito kada se ima u vidu da je ona, kao i životinje u cirkusu, izložena fizičkom nasilju supruga, već je više Džejkob neko ko je uspeo da prekine taj krug nasilja i zla, koji je vladao u tom cirkusu, jer oni nisu uspeli da se spasu samo. :)
      A i trudim se da moralna načela stavim na stand by, inače nijedan film nikada ne bih pogledala. :D
      Da, Mamma Mia definitivni funkcioniše samo leti. :D
      Hvala još jednom na čitanju i komentaru. :*

      Избриши
  3. Cim sam ugledala Water for elephants najezila sam se, a mogla bih odmah i zaplakati. Koliko samo volim taj film a u isto vrijeme se ne usudjujem da ga opet pogledam. Moram pogledati ovaj The water diviner.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Obavezno, isto je jako dirljiv.
      Jao znam, ja ne znam da bih opet mogla da ga gledam,uvek me filmovi o životinjama tako dotaknu i rastuže.


      Избриши
  4. Gledala sam samo Mamma Mia i stvarno je super i prikladan za leto. Obožavam Meril Strip.

    ОдговориИзбриши
  5. Evo ti i jedan muski odgovor. :) Gledao sam Mamma Mia, ali je toliki utisak na mene ostavio da sam morao da razmisljam da li sam ga zaista gledao ili sam samo hteo. I , naravno, gledao sam Stand By Me. To je stvarno dobar film. Nekako me podseca na knjigu Maslackovo vino od Reja Bredberija. Odlicna knjiga, ali ne znam da li bi ti se svidela, jer od 100 likova, otprilike, ima jedno 3 zenska lika. :) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa dobro, realno film i nije za neki dugotrajniji utisak. :D
      Ne gledam ja toliko koji je procenat polova u knjizi zastupljen, dok god su kvalitetno napisani, baš ću pogledati.:)

      Hvala na muškom utisku. ;)

      Избриши