недеља, 3. септембар 2017.

Game of Thrones Book Tag




Želela sam, na neki način, da obeležim kraj sedme sezone "Igra prestola", te otuda još jedan knjiški tag. Najpre, moram reći da, iako vlada generalno nezadovoljstvo serijom u ovom trenutku, ja sam oduševljena ovom sezonom i serija mi je definitivno postala draža od kako su "prešišali" knjige. U potpunosti je posmatram kao odvojeni entitet i nimalo mi ne smeta što je akcenat malo više sada na akciji i konačnom razvoju događaja, a ne na likovima. Ova sezona je uspela u nečemu što ni knjige nisu do sada, da zavolim Džona Snežnog i da mi postane jedan od omiljenih likova. Ali da ne dužim sa svojim utiscima, detaljne recenzije epizoda možete pogledati na blogovima Mademoiselle S. i Totally Random & Co. Originalni tag možete pogledati na blogu A Dance With Books, a ja sam ga samo prilagodila našem "tržištu". Naravno, ko god želi može da se pridruži i da uradi tag, koji se sastoji iz tri segmenta. Pa da počnemo.


I

1. Mi ne sejemo- Knjigu, koju nikada ne bi kupio/la?



Baš sam skoro razmišljala o tome kako mi deluje da u poslednje vreme izdavači preteruju sa neprestanim izdavanjem različitih izdanja istih knjiga. Razumem, i meni srce zaigra kada vidim Sliterin izdanje "Hari Poter i kamen mudrosti" ili oslikano izdanje, ali ne znam da li bih ih zaista i kupila. Volim knjige, ali nekako ne patim za kolekcionarskim primercima. Emotivno se vežem upravo za primerak, koji sam pročitala i zato ne volim ni da razmišljam o kupovini drugog. Daleko od toga da ne volim da imam lepa ili luksuzna izdanja omiljenih knjiga, ali nekako mi nisu primarna prilikom kupovine. 

2. Vatra i krva- Knjiga, koja je u tebi probudila snažne emocije?



Poslednja takva knjiga je definitivno bila "Kradljivica knjiga" Markusa Zusaka. Knjigu sam kupila nakon odgledanog filma pre par godina i počela sam da je čitam, ali me je stil pisanja ovog autora u potpunosti odbio. I u sklopu čitalačkog izazova u julu mesecu ( post ovde ) najzad sam se naterala da je pročitam. Stil pisanja mi se i dalje nije svideo, ne volim da čitam knjige u tolikoj meri ispunjene metaforama i simbolima, u kojima pisac nijednu misao ne uspeva da dovrši do kraja, međutim, priča kao priča je divna, kao i likovi, a kraj naročito emotivan, toliko da sam se rasplakala i pod tim mislim na suze, koje neprekidno cure, a ne samo zamagljen pogled.

3. Zima dolazi- Omiljeno zimsko štivo?



Iskrena da budem i nemam neko omiljeno štivo, koje čitam isključivo zimi. Možda se tada više okrećem nekoj epskoj i paranormalnoj fantaziji, ali nije pravilo.

4. Porodica, dužnost, čast- Knjiga sa snažnim porodičnim vezama?



Odmah mi na pamet pada "Saga o Forsajtima" Džona Golsvordija, doduše ja sam pročitala samo prvi, ne i drugi tom, ali je definitivno reč o knjizi u kojoj su primarni fokus porodični odnosi i veze.

5. Naš je gnev- Knjiga, koje te je razbesnela?



U poslednje vreme svaki triler, koji sam pročitala me je razbesneo. Od kada je to žanr triler počeo da se poistovećuje sa erotikom? Svaka knjiga je apsolutno ličila na roman "Maestra" ( recenzija ovde ). Elem, knjiga, koje me je naročito razbesnela je The Roanoke Girls autorke Ejmi Engel. Doduše kriva sam i ja što nisam pažljivije pročitala sinopsis, ali i oni, što nisu upozorili na sadržaj. Sudeći po naslovu, ja sam živela u zabludi da je u knjizi reč o čuvenoj nestaloj američkoj koloniji ( inače ova tematika me intrigira, pa ako imate neku preporuku, slobodno mi pišite u komentarima ) i zato nisam mogla da dočekam da je pročitam. Naravno, ispostavilo se da je ovaj naziv izabran sasvim slučajno i da knjiga nema apsolutno nikakve veze sa pomenutom temom, ali ne lezi vraže, dok stigneš do dvadesete strane već skapiraš da je knjiga o incestu i zlostavljanju devojčica od četrnaest godina, samo što je to u knjizi predstavljeno kao neka ljubav, doduše bolesna, ali svejedno. I ovo nije spojler, kao što rekoh otkriveno je već na dvadesetoj strani. U osnovi zapleta je nestanak devojke i da bi stigli da rešenja ove misterije morate da pročitate brojne gluposti, tipa prevazilaženje trauma, koje bi većinu osoba stavile pod psihijatrijsku prismotru, zaljubljivanjem u lokalnog dripca. I kada stignete do rešenja, ono je toliko predvidivo da ga se verovatno niste ni setili, jer je isuviše glupo. Ova knjiga ima sreće što nisam htela da lomim novi tablet, inače bi pala žrtva.

6. Nesagnuti, nepokoreni i neslomljeni- Knjiga, kojoj se uvek vraćaš?



Dugo sam razmišljala, koja je to knjiga, kojoj se uvek vraćam i shvatila sam da postoje mnoge knjige, koje sam pročitala više puta i uvek mogu da čitam, ali samo su dve, koje će zauvek imati posebno mesto u mom srcu, a to su "Gordost i predrasude" Džejn Ostin, kojom sam bila (zap)o(p)sednuta kao mala i "Drakula" Brema Stokera iz istog razloga. Ovo su knjige, koje sam bukvalno kretala da čitam ponovo, čim bih završila sa prvobitnim čitanjem.

7. Počuj moju riku- Knjiga za koju misliš da zaslužuje više pažnje?



Inače, ovo pitanje je glasilo Lanister uvek plaća svoje dugove, ali želela sam da izmislim pitanje u skladu sa zvaničnim rečima ove kuće. Knjiga, koja je mene oduševila ove godine i već je svrstavam u svojih top pet 2107. godine je  "Mandolina kapetan Korelija" Luja de Bernijera. Ne znam da li je do činjenice da sam je čitala u Grčkoj i posećivala mesta, koja se u knjizi opisuju, ali ova mešavina istorijskog romana i sage jedne zajednice i porodice me je totalno "oduvala". Knjiga je mnogo, mnogo više od filma, koji je doduše meni sasvim ok, ali ni prineti knjizi i uživala sam u svakom pojedinom liku, u slikovitim i izvanrednim opisima, divnom stilu pisanja, toliko da je sledeća destinacija za odmor definitivno Kefalonija. Jedino što bih izmenila je kraj, ne zato što je tragičan ili tako nešto, ali onaj nepopravljivi optimista u meni, ipak, priželjkuje kraj iz filma.

II

1. Koji lik želiš da pobedi u Igri prestola?



Kako je pitanje želja, a ne predviđanje, moja želja bi bila da kraljica Vesterosa postane Sansa, koja je jedan od moja dva omiljena lika i u seriji i u knjigama. Nakon toga, taman, može mog drugog omiljenog lika, Pseto, da proglasi za svog zapovednika kraljevske straže.

2. Koji lik će, po tvom mišljenju, umreti, a koji preživeti do kraja?


Martin je još devedesetih govorio da su sigurni Deneris, Džon, Arja, Bren i Tirion, što u seriji, naravno, ništa ne mora da znači, te su moja predviđanja da će ili Deneris ili Džon umreti, jer čisto sumnjam da će nam dati srećan kraj. Moj najveći strah je da će umreti Sansa, ukoliko je verovati nekim teorijama u pogledu smrti jezovuka i paralele sa Starkovom decom. Uglavnom ne želim ni da predviđam, saznaćemo sve za godinu i po dana. Nisam neko ko želi da čita spojlere, mada sam čula da su procureli neki iz osme sezone, ali zaista ne želim da ih saznam, niti ih tražim.

III

1. Da li bi ti pobedio ili umro u Igri prestola?



Volela bih da kažem da bih ja sigurno preživela, ali velika je verovatnoća da ne bih. Jedina šansa mi je da uopšte ne učestvujem, tako da čim bih saznala šta se "kuva" u Vesterosu, odmah bih prebegla i sakrila se daleko dokle me noge nose.

2. Koja je tvoja kuća?



Da bih što objektivnije odgovorila na ovo pitanje, uradila sam ovaj test na internetu i dva puta mi je ispala kuća Stark, tako da verovatno ima nešto u tome. 

Kako se vama dopala nova sezona "Igre prestola" i šta mislite ko će na kraju ostati last man/woman standing?


12 коментара:

  1. Ja ispadoh Martel, moraću da proverim :D
    Odličan tag, pitanja mi se baš dopadaju. Nemam ni ja to zimsko/letnje štivo. Odradiću ga obavezno.
    Dobro ti stoji presto. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Haha što da ne, volim ja Martele, bar ove knjiške. :D
      Hvala, jedva čekam da vidim. :*

      Избриши
  2. Videla sam ovaj tag već na netu imam ga u planu za kraj spetembra samo sam ja našla neki sa malo drugačijim pitanjima plus jako mi se dopada što su pitanja generalna (p.s ako grešim slova -zapštila sam hroničnu neispavanost nakon što sam nedelju dana imala insomniju i spavala po 3 sata pa se izvinjavam :D )
    Moja trenutna "opsesija" koja je zamenila GOT je Hari Poter pa sam ja malo višen u magičnom svetu ali uvek se radujem kad vidim bilo šta vezano za GOT
    E i meni je deljenje knjiga"po sezonama" glupopa ja sam ta koja je Potera krenula u Proleće (!?) najbolje je čitati kad ti se šta čita :)
    Ja nikada nisam bila Sansin preterani fan (uvek pre Arja nego ona) ali zadnjih par sezona mi je u seriji bolja, u knjigama mi nije toliko interesantna tu volim Sersi i Ašu Grejdžoj i Tiriona (ja volim brale moćne likove to me na žalost često spreči da volim fine a "normalne") ali Pseto OBOŽAVAM <3
    Lakše je reči ko neće ja mislim da će Arja npr. na kraju stradati (fočiće do psolednje epizode sigurno) jer osveta uvek vodi u smrt, ali Tirion i Bran mi deluju kao dva lika koja će sigurno prežitveti (ali možda grešim jer ja Sersi "ubijam" već dve sezone a ona ćiva i zdrava dakle nikako ne razmišljam kako valja), pored njih Bron i Davos jer mislim da nema ništa veliko u njihovoj smrti ma na kraju neka ubiju koga hoće samo neka naprave nešto dobro.
    Odužih, izvini, doličan tekst :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja sam našla par, a ovaj mi se nekako izdvojio zbog pitanja u ovom stilu, kao moto kuće, to mi se jako dopalo. :D
      Razumem te skroz, ni ja ne spavam dobro.
      Jao ne pominji, tokom celog avgusta sam opet čitala HP fanfic, odlepila sam bila, najzad se vraćam na kolosek. :D
      Ma kakvi, gde si odužila, hvala puno. :*
      P.S. Bogami i ja mislim da Davos i Bron žive na pozajmljenom vremenu. ;)))

      Избриши
  3. Izvanredan tag, uživala sam u tvojim odgovorima i preuzimam ga za neki naredni period svakako, biće do kraja godine na blogu definitivno, HVALA!:)
    Meni se nova sezona isprva dopala, ali kako vreme prolazi i euforija se stišava, vidim da ima poprilično stvari koje bi im zamerila, ali o tome verovatno pišem za sedam dana u rezimeu...od knjiga sam seriju odavno odvojila, pri čemu mi sada knjige još više nedostaju i koliko mi je drago što se neke stvari u seriji brzinski razjašnjavaju, toliko se uzdam u Martina da nas vrati kompleksnosti i bogatstvu tog sveta...knjige zauvek na prvom mestu.:)
    Džona sam uvek najviše volela i drago mi je što je ove sezone zablistao.:) Deneris i on su mi iznenađujuće divan par i definitivno sam među pristalicama. Mnoga rešenja su mi, s druge strane, prilično zbrzana, druga razočaravajuća, ali o svemu tome u nedelju...
    Pratila sam i komentarisala pojedinačne epizode kod Sare, koja je odlično radila "recap"-postove, pa neću ponavljati utiske.
    Hvala na novoj ideji za tag i tekstu u kome sam uživala!:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, jedva čekam da ga vidim kod tebe. :)
      E to, drago mi je što će serija privesti priču kraju, ali me raduje detaljisanje i bogatstvo knjiga, koje će uslediti, bar se nadam.
      Ja sam gledala u cugu šest epizoda, pa za dva dana i sedmu, tako da me je sve vreme držao adrenalin, naposletku sam i ja primetila dosta mana, ali mi to nekako nije pokvarilo celokupan utisak.
      Da, najzad spojeni, čekali smo dugo. Realno, sve smo ovo manje više tokom godina pogodili, ali je lepo videti to najzad i na ekranu.
      Ja nisam smela da pratim da se ne spojlujem, jer sam htela da vežem gledanje.
      Hvala još jednom. :)))

      Избриши
  4. E, da, ispadoh Martel...a ne volEm ih, nikako, ni u knjigama, još manje u seriji...uvek sam se svrstavala u Stark ili eventualno Grejdžoj tabor.:))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I mene su Starkovi iznenadili, mada ima tu po internetu puno takvih testova. :)))

      Избриши
  5. Tajreli? Čudi me da nema pitanje vezano za njihovu kuću :/
    Spadam u grupu onih kojima se i nije nešto posebno dopala 7. sezona, što zbog likova (neke više i ne volim onoliko kao pre) što zbog toga što se maltene ništa nije ni dogodilo tj. ništa preterano neočekivano (čast izuzecima o kojima ne bih govorila ovde, da ne bih spojlovala one koji nisu gledali). Mada lagala bih da kažem da nisam nestrpljivo očekivala svaku novu epizodu :)
    U svakom slučaju, tag je odličan, baš mi se dopada što su pitanja povezana sa sloganima velikih kuća. Za prvo pitanje se u potpunosti slažem. Te mek, te tvrd povez, te ilustrovano, te kolekcionarsko izdanje - čemu to zaista?? Ni meni se kod "Kradljivice knjiga" nije dopalo kako je napisano i to što je naracija takva kakva jeste (pogotovo u trenucima kada se direktno obraća čitaocu), mada priča stvarno jeste zanimljiva i vrlo dirljiva.
    Moraću uskoro i sama da vidim kojoj kući pripadam, baš me živo zanima haha :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni se ovaj nekako tag učinio najzanimljivijim, verovatno nisu smislili ništa pametno za Tirele. :D
      Ja sam gledala u cugu šest epizoda, tako da je sezona definitivno prevazišla moja očekivanja, ne znam kako bi bilo da sam svake nedelje čekala novu epizodu, verovatno bi oduševljenje bilo manje. :D
      I meni se to najviše svidelo, tagove, koje viđam, uglavnom su vezani za likove iz serije.
      Pa da, nekako se polakomim i onda pomislim ma koji će mi kada ću i ovako čitati stari primerak. :D
      Upravo to, nekako sam je jedva čitala, a priča divna i zanimljiva, sreća, pa sam prethodno gledala film, inače bih opet batalila.
      Obavezno, ja obožavam da radim takve kvizove, mada nisa očekivala Starkove. :D

      Избриши
  6. Svaka episoda je bolja. Ne znam kako ču dočekat novu. :) Ja navijam za Jona i Danerys, koja sta moja omiljena. Ovaj tag je vrlo zanimjiv. Hoču i ja, da ga uradim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja navijam za njih.😆
      Hvala, slobodno, jedva čekam da vidim tvoje odgovore.😊


      Избриши