Zaplet: Dok raste korupcija '50 tih godina u Los Anđelesu tri policajca istražuju seriju naizgled povezanih ubistava i to na njima svojstven način.
Režija: Curtis Hanson.
L. A. Confidential je treća knjiga po redu u serijalu L.A. Quartet autora James Ellroy, dok su ostale knjige ovog neo- noir serijala The Black Dahlia ( ekranizacija iz 2006. godine The Black Dahlia ), The Big Nowhere i White Jazz, čija je ekranizacija još uvek u pripremi. Trenutno sam u fazi čitanja ove knjige, tako da će neka značajnija usporedba sa filmom ipak izostati, ali za sada mogu reći da je knjiga daleko kompleksnija i živopisnija, odnosno ipak je u knjizi moguće posvetiti više pažnje i vremena i drugim događajima i likovima, dok film zahteva celovitiji i kompaktniji prikaz, koji je, pre svega, vremenski prilično ograničen.
U samom filmu imamo trojicu protagonista, sasvim različitih karaktera, Bud White- a, policajca poznatog po njegovoj brutalnosti i sirovoj snazi, koju najčešće primenjuje nad zlostavljačima žena, pokušavajući tako da zaboravi noćne more svoje prošlosti, Jack Vincennes- a, uglađenog policajca, koji istovremeno radi u Narkoticima, ali je takođe i konsultant na uspešnoj kriminalističkoj, televizijskoj seriji i prava zvezda u stanici i naposletku Ed Exley- a, pravednog policajca u usponu, spremnog na sve da dođe do sledećeg unapređenja. Pedesete godine u Los Anđelesu ispunjene su kriminalom, korupcijom, drogom, pornografijom i rasizmom, dok gradom vladaju takozvani čvrsti momci, dok su žene naizgled nežne dame, čini se da je grad više nego ikada ogrezao u razvrat i nemoral. Jedan masakr i zločin pokrenuće čitav lanac događaja, koji će ove tri totalno suprotne ličnosti dovesti na istu stranu i primorati ih na međusobnu saradnju, kako bi stigli do krajnje istine. Film takođe obrađuje i istinit događaj pod nazivom Bloody Christmas, kada su sedmoricu privedenih brutalno pretukli policajci u policijskoj stanici u Los Anđelesu 25. Decembra 1951. godine.
Glumačka postava ovog filma je jednom rečju sjajna, od trojice glavnih glumaca zaista ne znam koga bih pre izdvojila, jer stvarno svaki od njih upravo predstavlja otelotvorenje svog lika, pa mislim da je najveći kompliment ako kažem da i dok čitam knjigu upravo ove glumce zamišljam u glavi. Možda za nijansu, sasvim subjektivno, mogu izdvojiti Crowe- a, iz koga u svakoj sceni izbija sirova snaga, a opet je sasvim uverljiv u nežnim i dirljivim trenucima, mada za njegov lik sam neprestano navijala i on mi je ujedno i omiljeni kako u filmu, tako i u knjizi, bar za sada. Ovde su praćeni izuzetno talentovanim glumcima u sporednim ulogama poput DeVito- a, Basinger, koja je za pomenutu ulogu osvojila i Oskara u kategoriji najbolja glumica u sporednoj ulozi i Cromwell- a. Moram istaći da je ovaj film ujedno i glumački debi za Simon Baker- a, najpoznatijeg po ulozi u seriji The Mentalist.
Priča je ona staromodna detektivska i to kažem kao najveći mogući kompliment, inteligentno napisana, sa trodimenzionalnim, kompleksnim likovima, čiji motive možete razumeti, a sa nekima se i saosećati, sa istovremenim primesama akcionog trilera i ljubavne drame. Film u kome se definitivno za svakoga može pronaći po nešto, a naročito ako ste ljubitelj noar stila, karakterističnog za crno- bele filmove '40 tih i '50 tih godina. Ovo je jedan od onih filmova za koje se gotovo ništa loše ne može reći, već možda samo da je šteta da filmovi inače traju suviše kratko, a da je taj svet, koji prikazuju toliko intrigantan da vam ne bi smetalo da se malo duže zadržite u njemu. Inače retko ljudima preporučujem ovaj film, jer mi otprilike spada u onu grupu verovatno su ga svi gledali, ali ako kojim slučajem niste obavezno to morate učiniti, jer se film definitivno smatra jednim od klasika '90 tih godina prošlog veka.
Zaključak: Jedan zaista odličan detektivski triler, sa neodoljivom retro atmosferom i inspirativnim glumačkim performansama, film za svaku preporuku.
U samom filmu imamo trojicu protagonista, sasvim različitih karaktera, Bud White- a, policajca poznatog po njegovoj brutalnosti i sirovoj snazi, koju najčešće primenjuje nad zlostavljačima žena, pokušavajući tako da zaboravi noćne more svoje prošlosti, Jack Vincennes- a, uglađenog policajca, koji istovremeno radi u Narkoticima, ali je takođe i konsultant na uspešnoj kriminalističkoj, televizijskoj seriji i prava zvezda u stanici i naposletku Ed Exley- a, pravednog policajca u usponu, spremnog na sve da dođe do sledećeg unapređenja. Pedesete godine u Los Anđelesu ispunjene su kriminalom, korupcijom, drogom, pornografijom i rasizmom, dok gradom vladaju takozvani čvrsti momci, dok su žene naizgled nežne dame, čini se da je grad više nego ikada ogrezao u razvrat i nemoral. Jedan masakr i zločin pokrenuće čitav lanac događaja, koji će ove tri totalno suprotne ličnosti dovesti na istu stranu i primorati ih na međusobnu saradnju, kako bi stigli do krajnje istine. Film takođe obrađuje i istinit događaj pod nazivom Bloody Christmas, kada su sedmoricu privedenih brutalno pretukli policajci u policijskoj stanici u Los Anđelesu 25. Decembra 1951. godine.
Glumačka postava ovog filma je jednom rečju sjajna, od trojice glavnih glumaca zaista ne znam koga bih pre izdvojila, jer stvarno svaki od njih upravo predstavlja otelotvorenje svog lika, pa mislim da je najveći kompliment ako kažem da i dok čitam knjigu upravo ove glumce zamišljam u glavi. Možda za nijansu, sasvim subjektivno, mogu izdvojiti Crowe- a, iz koga u svakoj sceni izbija sirova snaga, a opet je sasvim uverljiv u nežnim i dirljivim trenucima, mada za njegov lik sam neprestano navijala i on mi je ujedno i omiljeni kako u filmu, tako i u knjizi, bar za sada. Ovde su praćeni izuzetno talentovanim glumcima u sporednim ulogama poput DeVito- a, Basinger, koja je za pomenutu ulogu osvojila i Oskara u kategoriji najbolja glumica u sporednoj ulozi i Cromwell- a. Moram istaći da je ovaj film ujedno i glumački debi za Simon Baker- a, najpoznatijeg po ulozi u seriji The Mentalist.
Priča je ona staromodna detektivska i to kažem kao najveći mogući kompliment, inteligentno napisana, sa trodimenzionalnim, kompleksnim likovima, čiji motive možete razumeti, a sa nekima se i saosećati, sa istovremenim primesama akcionog trilera i ljubavne drame. Film u kome se definitivno za svakoga može pronaći po nešto, a naročito ako ste ljubitelj noar stila, karakterističnog za crno- bele filmove '40 tih i '50 tih godina. Ovo je jedan od onih filmova za koje se gotovo ništa loše ne može reći, već možda samo da je šteta da filmovi inače traju suviše kratko, a da je taj svet, koji prikazuju toliko intrigantan da vam ne bi smetalo da se malo duže zadržite u njemu. Inače retko ljudima preporučujem ovaj film, jer mi otprilike spada u onu grupu verovatno su ga svi gledali, ali ako kojim slučajem niste obavezno to morate učiniti, jer se film definitivno smatra jednim od klasika '90 tih godina prošlog veka.
Zaključak: Jedan zaista odličan detektivski triler, sa neodoljivom retro atmosferom i inspirativnim glumačkim performansama, film za svaku preporuku.
Prvo i prvo Rasel Krou (mrzi me da kucam tacno po engleski :P ) sta god da snimi ja bi gledala :D inace filmcina, vec sam po malo i zaboraila sto znaci da je vrijeme za reprizuuuu (y)
ОдговориИзбришиRepriza nego šta.:-D Uf i ja, moj tip muškarca.:-D
Избриши