недеља, 6. новембар 2016.

7 smrtnih grehova čitanja- Book Tag



Od trenutka kada sam kod Sandre, na njenom blogu Stsh`s Book Corner, videla ovaj knjiški tag, znala sam da ću morati i ja da ga uradim što pre. Delovao mi je kao nešto jako zabavno, a pre svega inovativno i kreativno, a sa približavanjem različitih praznika, čini mi se, da je ovo pravo vreme za jedan ovakav post. Pa da počnemo.

1. Pohlepa ( najskuplja i najjeftinija knjiga, koju poseduješ )


Nekako mi je na ovo pitanje uvek najteže da odgovorim, jer već dugi niz godina pravim sopstvenu biblioteku, tako da se cena obično ne sećam. Mislim da je poslednji deo Hari Potera, Harry Potter and the Deathly Hollows bio prilično papren i koštao par hiljada dinara, što u to vreme nije bila mala cifra, jer je reč o izdanju na engleskom, koje sam ja kupila možda dan nakon što je izdato u svetu i to je jedini deo u serijalu, koji posedujem na engleskom. Neposredno pre izdavanja poslednjeg dela Narodna knjiga je izgubila licencu, tako da nisam mogla, kao ranije, da dobijem svoj primerak, čim ga prevedu, a izdavanje knjige na srpskom je bilo najavljeno tek za kraj godine ili možda čak i sledeću. Elem, kako je Hari u pitanju i to poslednji deo, morao je biti moj. Najjeftinije knjige su ulovi sa ovogodišnjeg Sajma knjiga kod antikvara i knjige, koje su izlazile u sklopu edicije Večernjih novosti i drugih dnevnih listova.



2. Bes ( pisac sa kojim imaš love/hate odnos )


Volela bih da na ovo pitanje mogu da odgovorim sa Dž. D. Selindžer, jer "Lovac u žitu" povremeno obožavam, a povremeno mrzim, u zavisnosti od faze života tokom koje ovu knjigu čitam, ali kako je reč o samo jednom romanu, koji sam pročitala, a ne može se prema jednoj knjizi prosuditi pisac, izabraću Dž. R. R. Martina. Ovo je pisac, koga, kada bih srela, ne bih znala da li prvo da ga izljubim i častim medovinom ili da ga išamaram. I ne radi se samo o tome da nas godinama zamajava odsustvom bilo kakve volje i želje da svoje delo privede kraju, već se, bar meni, poslednja objavljena knjiga u serijalu "Pesma leda i vatre", "Ples sa zmajevima" nije toliko svidela i prosto, da li je do protoka vremena ili iz nekog drugog razloga, delovalo mi je kao da su knjige izgubile na kvalitetu. Ali sam pomen njegovog imena, u meni, definitivno izaziva bes.



3. Proždrljivost ( knjiga, koju si "progutala" nekoliko puta bez griže savesti )


Na ovo pitanje mogu zaista da navedem brojne knjige, jer postoje one, koje toliko volim da mogu da ih citiram, a čitam ih iznova i iznova i to ne polako, da ih gustiram, već ih bukvalno "proždirem". Takve su sve knjige Džejn Ostin, a najviše "Gordost i predrasude" i "Ema", "Orkanski visovi" Emili Bronte, "Džejn Ejr" Šarlot Bronte, "Drakula" Brem Stokera, "Hobit" Dž. R. R. Tolkina, "En iz Grin Gejblsa" L. M. Montgomeri, "Pop Ćira i pop Spira" Stevana Sremca, "Hari Poter i Dvorana tajni" Dž. K. Rouling, "Prohujalo sa vihorom" Margaret Mičel, "Baskervilski pas" A. K. Dojla, "Soba sa pogledom" E. M. Forstera, itd...  Za neke od ovih knjiga, ne bih smela ni da navedem koliko sam ih puta pročitala, jer bih time javno priznala da očigledno imam neki problem.


4. Lenjost ( knjigu, koju si zapostavila zbog lenjosti )


Obično kada uzmem da čitam knjigu, obavezno je pročitam do kraja, ma kakva bila. Međutim, sa dve knjige mi se desilo da sam počela da ih čitam i jednostavno prestala, u prvom slučaju reč je bilo o padu koncentracije, a u drugom mi se nije dopao stil pisanja. Prva knjiga je "Nevidljivi most" Džuli Orindžer, a druga "Kradljivica knjiga" Markusa Zusaka.


5. Ponos ( knjiga o kojoj najčešće pričaš da bi se predstavila kao intelektualac )



Zaista, ni o jednoj. Prosto nemam tu jednu knjigu, koju vadim "iz rukava" u društvu kako bih se predstavila inteligentnijom ili obrazovanijom, naročito, jer moja struka nema nikakve veze sa književnošću, ali mi je strast za čitanjem svakako pomogla u vidu prepoznatljivog načina pisanja pravnih akata. Tako da nikada ne potcenjujte moć čitanja. Kao mala sam više čitala klasike, jer u vreme kada sam ja odrastala u Srbiji izbor se svodio uglavnom na klasike sa jedne strane i Danijelu Stil i Sidni Šeldona sa druge, a ja sam u to vreme čitala i jedno i drugo, sa podjednakim žarom. Jako sam tolerantna pri izboru knjiga, a sada, kada sam malo starija, uživam u nekom drukčijem štivu, koje u vreme kada sam ja bila klinka, ne da nije bilo popularno, već nije ni postojalo.



6. Požuda ( tvoja knjiška simpatija )


U skorije vreme, čitajući YA i NA fantaziju malo malo, pa mi je neko simpatija, ali navešću neke svoje prave i večne ljubavi, a to su gospodin Darsi ( Gordost i predrasude ), jer on je prosto savršen, Šerlok Holms, za koga i dan danas ne mogu da prežalim što je književni junak, a ne istorijska figura, Faramir ( Gospodar prstenova ), u koga sam se zaljubila tek kada sam po drugi put pročitala triologiju, nekako mi je trebalo više da se zagrejem, alli je onda definitivno to bilo ono pravo, Hitklif ( Orkanski visovi ), jer imam naopak ukus za muškarce i Pseto ( Igra prestola ), jer se ta naopakost izgleda mora lečiti.



7. Zavist ( knjiga, koju bi želela da dobiješ na poklon )


Definitivno prelepo izdanje Hari Poter serijala, koje sam vam pokazala u ovom postu sa Sajma knjiga, a u koje sam se zaljubila. Zatim, prvo izdanje "Hobita" iz 1937. godine, koje sam videla kod jedne devojke, sa kojom se pratim na Instagramu ( @katie_scarlett_o_hara je moj profil ) i sada pokušavam da joj iznudim adresu ( samo se šalim, verovatno ću joj hakovati profil ), neki od Pingvin klasika, čije su korice prava mala umetnička dela i bilo koju drugu omiljenu knjigu u nekom predivnom povezu ili originalna izdanja. Od ovih verovatnijih, ne bih odbila "A Court of Mist and Fury", Sarah J. Maas i "Crooked Kingdom", Leigh Bardugo.

P. S. Rođendan mi je 21. jula inače.

Toliko od mene kada je reč o ovom tagu, nadam se da ćete i vi odgovoriti na ova pitanja i da ćemo tako nastaviti da širimo grehove čitanja, a ako ne, slobodno mi pišite u komentarima, koju su to vaši "gresi" kada je reč o knjigama.



12 коментара:

  1. Odličan tag :)
    Jedan od najzanimljivijih koje sam čitala moraću da ga uradim zato neću sada da dajem odgovore :)
    Jao razumem te za Martina u potpunosti mada ja još sve knjige nisam počitala :)
    Ja sam skoro počela Gordost i predrasude i idu genralno brzo sa tim da me žešče nervira Kolins ne mogu da se otarasim tog osećaja :)
    Moram i ja da uradim verovatno u decembru negde tad mi se uklapa u planove :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala.😊
      Haha ne sekiraj se, mislim da je Kolins često omraženiji i od Vikama.😆
      Jedva čekam da pročitam odgovore.😘

      Избриши
  2. Čim sam videla ovaj tag na Sandrinom blogu, znala sam da ću ga sasvim sigurno preuzeti, jer je veoma originalan i zanimljiv. Realno, svi mi bibliofili patimo od nabrojanih grehova, možda pre svega pohlepe (za knjigama)!:)))) Pošto sam već isplanirala dva upitnika za novembar, ovaj će na red doći u decembru, a do tada, baš sam uživala u tvojim odgovorima. :))))
    Pre svega, moram da pohvalim vizuelnu stranu, kao i uvek, fotografije su PRELEPE, a hvala za link ka Instagram-profilum oduševila sam se slikama, prava mala umetnička dela, imaš oko za detalje i sve je odlično stilizovano.:)
    Haha, medovina za Martina je pobedila!:) I meni je "Ples" bio mlakušan, sem završetka, još pamtim taj šok i agoniju...
    Ni ja se ne mogu lako opredeliti za samo jedan odgovor, baš bih morala da razmislim i prisetim se cena knjiga, izdanja, a što se tiče ostavljanja nepročitane, čini mi se da je to samo "Ljudi govore", baš nemam taj običaj.
    Vetuješ li da imam, već godinama, listu "imaginarnih ljubavi", pa će biti reči o tome u mom tagu, a tvoj izbor je super!:)))
    Nemam ni ja knjigu kojom se razmećem, jer nemam ni takav običaj, naprosto, prezirem bilo koji vid "intelektualnog snobizma", naročito jer sam na faksu često bila u društvu ljudi koji se razbacuju svojim "znanjem" i zvanjem, pa se osetiš kao glupak, dok oni razmenjuju dubokoumno-visokometafizičke fraze i pričaju o objektivno nečitljivim autorima...dok ne provališ da je uglavnom u pitanju čista poza.
    Kod mene je, čak, druga krajnost, pa ispada nekad da me sramota diplome.
    Odličan tag, zanimljivi odgovori, uživala sam u čitanju!:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, puno na pohvalama, naročito za instagram profil, koji je baš moja pasija, jako uživam u slikanju, u poslednje vreme naročito knjiga.😘
      Da, ja to pitanje najjeftinija i najskuplja nikada ne znam da odgovorim, verovatno, jer još uvek nemam baš tu neku basnoslovno skupocenu knjigu, pa da mi ostane u sećanju.😆
      Jao, ceo Ples mi je bio mlak i već neko vreme ne mogu da se nateram da je opet pročitam, jer se sve mislim da je to bilo zato što nisam obnovila gradivo pred izlazak, ali prosto nemam snage da Igru prestola čitam po deseti put.😆
      Jedva čekam da vidim postove, naročito ovaj za ljubavi.😊
      Da, potpuno se slažem ne volim takvu vrstu isticanja u bilo kom slučaju, prosto mislim da se takve stvari kod ljudi prosto osete i da nema potrebe za dodatnim naglašavanjem u stilu jao vidite šta ja čitam, gledam ili šta već. Bar jedan greh od koga ne patim.😆
      Hvala još jednom na komentaru.😊

      Избриши
    2. Primetila sam da je ušlo u modu ono što zovem "manekenisanje knjiga jarkih boja uz slatkiše" :), priznajem da nisam kapirala u čemu je stvar i da mi poprilično ide na živce (kao i svako pomodarstvo), ali, ti to radiš nekako drugačije, baš su sjajne fotografije, sa merom, dušom i veoma, veoma lepe. Uklopiš sve elemente, boje, detalje, posebno mi se sviđaju ove uslikane napolju. Prate priču iz knjige koju predstavljaš, ukratko rečeno.

      Isto, a i nisu to sad objektivno neke ogromne cene, za sada.

      Mene je u "Plesu" najviše nervirao "Young Griff" i čitava fama oko njega, sad mi je drago što u seriji tog podzapleta nema, skroz je isforsiran.

      Isto. Čak mi je to poprilično infantilno, u srednjoškolskom fazonu: ja čitam i slušam/gledam mnogo ozbiljne stvari, pa sam faca. A najgore je što znam mnogo zrelih ljudi koji se i dalje tako razbacuju i ističu svoju "produhovljenost" na taj način. Ne mislim da me uopšte to što čitam i šta čitam na bilo koji način čini boljom od drugih, jer to ne radim zbog njih nego ličnog zadovoljstva i u tome je sva filozofija. :) Kao i sa oblačenjem/sređivanjem, npr.

      Избриши
    3. Hvala ti puno, baš znači pohvala, jer znam da nisi u tom fazonu.😘
      Mene zaista to opušta, a opet nikada ne slikam nešto što nisam čitala, izuzetno slikam ono što nameravam da čitam u skorije vreme.
      Ne volim gomilanje radi gomilanja, tako da se trudim da slikam i neke knjige, koje trenutno nisu tako popularne, a meni su jako drage.
      Taj deo zapleta mi je toliko bio upečatljiv da sam ga ja totalno smetnula sa uma.😆
      Potpuno se slažem sa tobom, stvari treba raditi zbog sopstvenog zadovoljstva, a ne tuđeg utiska.

      Избриши
  3. Ovo sa rođendanom si izvela veoma suptilno. :D

    ОдговориИзбриши
  4. Daaa, Martin, zaista mi je dolazilo da zadavim tog čoveka.
    Baš me nasmeja ovaj hint za rođendan, zapamtiću da si starija deset dana od Harija Potera (geek)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Daaa, ne mogu više ni sliku da mu vidim.😆
      Haha suptilno sam provukla.😆
      Jao, ja sam tako bila srećna što smo Hari i ja tako blizu, a i Danijel Redklif nam je tu negde.😆

      Избриши
  5. Odličan tag. Možda i ja da napišem nešto slično ;)
    P.S.: Pratim te na Goodreadsu i Instagramu. Slike so ti vrlo lijepe.

    http://knjigoljubka.blogspot.si/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Obavezno, jako je zanimljiv i zabavan. :)
      Hvala ti puno i na komplimentu i na komentaru. :)))

      Избриши