недеља, 17. септембар 2017.

Ako volite ovo, volećete ovo- TV serije


Izvor: rebloggy.com

Sara sa bloga Mademoiselle S. mi je svojim odličnim tekstom dala ideju kako da pretočim svoje predloge za neke serije za koje smatram da zaslužuju mnogo veći broj gledalaca ili fanova, pošto su neke od njih odavno završile sa emitovanjem. U ovom postu ću vam dati nekoliko predloga u odnosu na serije, koje se trenutno prikazuju ili koje su stekle gotovo kultni status. Samo još da napomenem da sam svaku od serija, koje spominjem u ovom postu ili pratila nekoliko sezona ili ih i dalje pratim, tako da sam dobro upoznata sa njihovim sadržajem. Takođe, fokusirala sam se na neke manje poznate ili gledane serije, jer sam o nekima poput Black Sails, Vikings, Penny Dreadful, već pisala i one svakako imaju moju preporuku.


1. The Walking Dead- In the Flesh



Iako su i jedna i druga, naizgled, serije o zombijima, ispod površine se krije daleko više. Obe serije prvenstveno govore o međuljudskim odnosima, porodici, ljubavi, prijateljstvu, ponašanju ljudi i njihovim promenama u izvanrednim okolnostima. Lično, prednost dajem seriji In the Flesh, koja, iako ima samo dve sezone, ostavlja dugotrajan i snažan utisak. Serija govori o našem svetu nakon nečega što se zove Uskrsnuće iliti Rising. Nakon početnog divljaštva i surovosti, koju su uskrsli pokazali, vlada je uspela da ih rehabilituje uz pomoć specijalnih droga i sada ih, četiti godine kasnije, pušta da se vrate svojim porodicima. Međutim, ovo će izazvati veliko nezadovoljstvo u zajednici, čiji su brojni članovi izgubili živote u prvobitnom Uskrsnuću. Kieren Walker se vraća u svoj gradić, gde će pokušati da se integriše u društvo, pritom se i sam boreći sa sopstvenim unutrašnjim demonima i razlozima za njegovu smrt. Serija je glumački i produkcijski izvanredna i jedna od onih o kojima nećete moći da prestanete da mislite još dugo nakon gledanja. Takođe, ova serija mi je predstavila muziku jednog od, danas, najdražih umetnika, Kitona Hensona. Ukoliko želite da čitate još o ovoj seriji, bacite pogled na moju recenziju ovde.

2. True Blood- Being Human UK



Obe serije imaju taj neodoljivi elemenat paranormalnog i obe serije su za odrasle, a ne tinejdžere, doduše u Being Human nema toliko ili uopšte eksplicitnih scena i ludačkih zapleta, ali je mnogo duhovitija, ponajviše zahvaljujući specifičnom britanskom humoru. Serija govori o životima troje neobičnih cimera, jednog vampira, duha i vukodlaka. Možete samo zamisliti u kakve situacije oni zapadaju. Glavne uloge tumače Ejdan Terner, inače čuveni Ros Poldark i Kili patuljak, Rasel Tovi i Lenora Krihlov. Serija je tokom emitovanja pet sezona doživela ogromne promene, zbog kojih sam mislila da je neću odgledati do kraja, međutim, ako je ikako moguće, postala je još bolja. Definitivno jedna od mojih omiljenih, koja ima ogromnu preporuku i za koju mi je krivo što je veći broj ljudi nije pratio ili nije ni čuo za nju. Nemojte slučajno pogrešiti, pošto postoji i američka verzija, ali ja prednost u televizijskom smislu, ipak, i dalje dajem Britancima. Verujete mi na reč, serija je toliko simpatična i duhovita sa sjajnim likovima, koji vam se bukvalno uvuku pod kožu, a sadrži i upečatljive i izuzetno emotivne trenutke.

3. Buffy the Vampire Slayer- Lost Girl



Ukoliko ste voleli ovu kultnu seriju ( a ko nije? ), trebalo bi da date šansu seriji Lost Girl, čije je emitovanje trajalo šest godina. Kao i Buffy the Vampire Slayer, Lost Girl predstavlja specifičnu priču o glavnoj junakinji sa neobičnim moćima i o grupi izuzetnih prijatelja, koje ona stiče tokom svojih avantura. Serija obiluje fantastičnim smislom za humor i izuzetno maštovitim i kreativnim svetom. Prelepa i harizmatična Bo otkriva da je sukuba, žensko stvorenje, koji zavodi ljude, muškarce i žene, i ima mogućnost da iz njih isisava životnu energiju, nekada sa fatalnim posledicama. Nakon ovog otkrića, Bo je ubačena u svet tamnih i svetlih vila, kojem ona odbija se prikloni, te odluka da ne poštuje strogu hijerarhiju ovog sveta, dovešće je u bezbroj neprilika na putu da otkrije svoje misteriozno poreklo. Glavne uloge tumače Ana Silk, Ksenia Solo, Zoj Palmer i Kristen Holden- Rid.

4. Pretty Little Liars- Veronica Mars



Mislim da mi je najteže bilo da pronađem pandan seriji Veronica Mars, jer sve one, koje su mi prolazile kroz glavu i koje imaju iole sličnu tematiku, blede u poređenju sa ovom serijom. Mogla sam isto tako da je uporedim i sa One Tree Hill, Gossip Girl, Riverdale ili sličnom tinejžerskom serijom, ali Veronica Mars je daleko više od toga. Dijalozi su zaista inteligentno napisani, često sarkastični, serija se bavi ozbiljnom, pa čak i mračnom tematikom, ali i ima ono nešto što me je privuklo svim serijama sa ovog spiska, a to su likovi, sa kojim je lako saživeti se i koje volite da pratite iz epizode u epizodu. Tako da i ako niste neki preveliki ljubitelj Pretty Little Liars, a volite misteriju, koja opet nije u tolikoj meri mračna, kao u, na primer, True Detective, pružite šansu ovoj seriji, koja ima toliko snažnu bazu fanova, da su uspeli da Kickstarter kampanjom 2014. godine prikupe dovoljno novca i omoguće snimanje filma, koji predstavlja pravi zaključak serije, naglo prekinute sa emitovanjem. Nakon što je njena najbolja drugarica ubijena i njen otac smenjen sa dužnosti šerifa, Veronica odlučuje da posveti svoj život rešavanju misterioznih zločina u bogataškom gradu Neptunu i pomogne ocu u njegovoj novoosnovanoj detektivskoj aganciji, pritom trudeći se da i dalje vodi život tipične srednjoškolke. Glavne uloge tumače Kristen Bel, Džejson Dohring i Enrico Kolantoni.

5. Westworld- Humans



U nekom od prošlih postova sam vam pisala o seriji Westworld, te ukoliko vam se ona svidela ili prosto volite takvu koncepciju, moja preporuka je britanska serija Humans. Takođe, smeštena u našoj, nedalekoj budućnosti, gde su vrhunac tehnologije Synth- i, humanoidni roboti, koji ljudima služe kao sluge u okviru domaćinstva. Oni se brinu o kući, čuvaju i vaspitavaju decu i vode svakodnevne, uobičajne poslove, pa i još nešto preko toga, što svakako zavisi od vlasnika. Problem nastaje kada ovi androidi počinju da razvijaju svest i da shvataju da apsolutno ne raspolažu svojim telom, niti imaju pravo na sopstvene misli. Jako produkcijski kvalitetna i zanimljiva naučno- fantastična serija, koja spada u red onih, koje najviše volim da gledam, kada se pokreću neka iskonska pitanja o moralu i o stvarima zbog kojih se mi smatramo ljudskim bićima i šta je to što nas odvaja od drugih vrsta. Glumačku ekipu čine Džema Čen, Kolin Morgan, Emili Berington i Ketrin Parkinson.

Nadam se da vam se sviđa post ove vrste, meni je na pamet palo još primera sličnih serija, ali nisam želela da prenatrpavam ovaj post, već se nadam da ću napraviti još neki post ove vrste. Da li bi vam se svideli slični predlozi u pogledu filmova i knjiga? Da li ste gledali neku ili neke od ovih serija?


8 коментара:

  1. Odmah da ti kažem DA, DA, obavezno nastavi sa ovim tipom postova, ja inače obožavam dobre uporedne teme, a tebi i Sari sjajno idu i volela bih da čitam još.:)
    Ja sam od navedenih serija gledala jedino čuvenu "Bafi" i "Veroniku Mars", obe poodavno, posebno me oduševilo što si se setila ove druge, odlična je bila i pogledaću film. "Westworld" me zanima, ove ostale i ne toliko, ali si ih ti toliko dobro i stručno predstavila, da sam sigurna kako će naći svoj put do mnogih novih gledalaca.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno. :)))
      Ja sam Veronicu opet počela da gledam, nešto me uhvatila nostalgija dok sam pisala ovaj post. :D
      Hvala puno još jednom. :)

      Избриши
  2. Obozavam PLL , nisam gledala tu seriju koja joj se slicna, ali gledam par serija i vec sam sve pregledala tako da cekam nove sezone.

    Charming Coco

    ОдговориИзбриши
  3. Kasnim sa komentarom ali tu sam :)
    Baš mi je drago da si napravila svoju verziju posta i pre svega hvala na komplimentima :)
    Odličan post :)
    Ja mora da sam jedina osoba na svetu koja nikada nije mogla da gleda Buffy ne volim Saru nikako sad shvatim da je baš većina voli samo ja kao kreten ne volim :)
    Jao ja sam gledam PLL grešno zadovoljstvo i nto veliko inače gledala sam True Detective dopadala mi se dok je Mekonahi bio detektiv posle Farel nikako (ironično jer Farela volim više nego Metjua) gledaću ponovo kada Mahršala Ali preuzme ulogu sjajan glumac :)
    Westowrld mi je na listi, nisam tip koji voli serije iz budućnosti (ja sam pre za prošlost) ali verujem tvojoj preporuci :)
    Odličan psot i sjajan preporuke :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno i na čitanju i na inspiraciji za post. :))
      Jao i ja volim Farela, ali me druga sezona TD nikako nije privukla. :/
      Uf, Buffy je baš sjajna serija, međutim, ne znam koliko bi se neke stvari dobro prenele na današnju publiku, neke serije su baš generacijske. :D
      Mislim da bi ti se Westworld svidela, pošto je svejedno smeštena kao na Divljem zapadu, mislim nije u fazonu svemirski brodovi i tako to. :)))

      Избриши
  4. Uh, ja se ne vidim ni u jednoj od ovih serija i stvarno je zanimljivo kako se ukusi razlikuju, pogotovo što znam da npr. obe obožavamo Ejvonli, Šerloka...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hehe ja zaista mogu da gledam serije najrazličitijeg žanra, nisam nimalo isključiva u tom pogledu. :D

      Избриши