понедељак, 26. новембар 2018.

A Star is Born



Zaplet: Poznati muzičar pomaže mladoj pevačici na putu do slave, mada se njegova karijera kreće silaznom putanjom, usled godina zloupotrebe alkohola i lekova.


Režija: Bradley Cooper.



Na početku da naglasim da nisam gledala nijednu verziju ove priče, pa čak ni onu sa Barbarom Strejsend, ali koliko sam razumela, svaka priča se razlikuje u pojedinostima, dok je u osnovi to i dalje ljubavna priča između zvezde u usponu i zvezde na zalasku svoje karijere, te priča o ceni uspeha i slave. Ovo je ujedno i rediteljski debi za glumca Bredlija Kupera, koji je oduvek govorio da za svoj prvi film želi da snimi jednu ljubavnu priču. I tako je jedne večeri tokom dobrotvornog nastupa Lejdi Gage, tokom kojeg je pevala čuvenu pesmu Edit Pjaf, Život u ružičastom, Bredli bio siguran da je pronašao zvezdu svog filma. Sudeći po intervjuima, glumac i pevačica, koja je prethodno nagrađena Zlatnim globusom za svoju glumu u seriji American Horror Story, su odmah osetili povezanost kroz njihovo zajedničko italijansko poreklo i upravo ta konekcija od prvog momenta je uspešno preneta i na veliko platno, ali o tom potom.



Najpre, nešto o samom zapletu. Džekson je velika zvezda, e sad svi kažu rok, meni ono u filmu više zvuči kao kantri, muzike, a ujedno i težak alkoholičar, koji jedne večeri, nakon nastupa, u potrazi za bocom, zaluta u bar za tranvestite u kojem nastupa Eli, kao jedina devojka, kojoj je tu dozvoljeno da nastupa, jer je nekada služila u tom baru, ali i zbog njenog anđeoskog glasa. Džekson je očaran sa Eli i nakon noći pune zbivanja, poziva je na svoj koncert, gde je izvodi pred publiku i otprilike...ostalo je istorija. Eli niže uspeh za uspehom, gubeći usput svoju individualnost i kreativnu slobodu, dok Džekson sve više tone u svoje poroke.


Opet moram da istaknem neverovatnu hemiju između dvoje glavnih glumaca. Bilo je još tu likova, koji su se istakli, poput Džeksonovog prilično starog brata, koga tumači legenda glume, Sem Eliot, izuzetan u jednoj neverovatno emotivnoj sceni, bez previše dijaloga, ali Bredli i Stefani, kako je pravo ime Lejdi Gage, su nosioci ovog filma. Njihova hemija je uverljiva, opipljiva i tako prokleto realistična da sam u pojedinim trenucima imala utisak da ne gledam film, već nečiji život, koji mi se odvija pred očima, a nešto slično sam napisala i za Boemsku rapsodiju. Ono što mi se naročito svidelo, a što vidim da je izmenjeno u odnosu na prethodne verzije, jeste to što je ovde muški lik daleko simpatičniji. Nemojte pogrešno da me razumete, on jeste alkoholičar, ali i nije neko ko će Eli sputati ili joj nauditi, osim upravo zbog svojih poroka, on se samo buni zbog toga što smatra da se "prodala" industriji i time izgubila svoju kreativnost i jedinstvenost. Kada smo već kod alkohola skidam kapu Bredliju, ako ste ikada u neposrednoj blizini imali osobu, koja često i prilično pije, znate koliko je njegova gluma uverljiva. Ta neprijatnost, koju osećate u blizini takve osobe, strah usled nepredvidivosti šta će sledeće uraditi, briga šta joj se može desiti i pravdanje i sramota zbog njenih postupaka, je, takođe, savršeno preneta na ekran.



Muzika u filmu je podjednako fantastična. Svaka pesma doprinosi sceni, koja se dešava u tom momentu i dalje podstiče tok radnje. O Gaginom glasu i njenim pevačkim mogućnostima, ne bih previše trošila reči, ukoliko ste ikada videli ili slušali neki klip ove pevačice kako peva uživo, znate o čemu pričam. Po meni, ovaj film nosi jednu jako posebnu emociju, e sad postoje i oni, kojima se film nije dopao, što je skroz legitimno, mada objektivno, smatram da je ovo jedan dobar film, ukoliko volite ljubavne drame sa muzičkom podlogom, meni je legao, već sam nekom rekla, kao budali šamar. Uz njega sam se, što bi se reklo, podjednako smejala i plakala, jako su me pogodili neki momenti, tako da će ovaj film definitivno biti jedan od retkih, koji su na mene ove godine ostavili dublji trag.

Zaključak: Jedan jako poseban film, jedna jako posebna priča, koju vam topla srca preporučujem.

4 коментара:

  1. Gledala sam onu stariju verziju sa Barbrom Strejsend i baš je volim, muziku pogotovo. Iznenadila sam se saznavši da je to, zapravo, TREĆI "rimejk" priče.:) Što se tiče ovog filma, skeptik u meni koji nešto, uprkos njihovim objektivnim kvalitetima, ne "miriše" ni Kupera ni Gagu (uglavnom zbog njihovog imidža, privatnog života i sl), možda ne bi dao šansu filmu, ali toliko sjajnih utisaka, kritika, super inserti i muzika, kao i prilika da Lejdi Gaga napokon izađe iz, po mom mišljenju, nepotrebnog komercijalnog "ekscentričnog" ludila koje od početka zasenjuje njen veliki talenat, razlozi su "ZA" i pogledaću film obavezno. Hvala na iskrenoj, toploj i lepoj recenziji.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi puno. :)
      Pazi, Gaga je odavno izašla iz te priče privlačenje pažnje radi pažnje i počela da sarađuje i sa Toni Benetom, poslednji album joj je u nekom pop kantri fazonu, tako da sada baš fura neku svoju priču, meni je ona retko talentovana osoba. :D
      Obavezno gledaj i jedva čekam tvoje utiske. :*

      Избриши
  2. Film sam gledala u bioskopu i odusevio me! Plakala sam k'o kisa povremeno, krisom brisuci suze, i sveukupni utisak mi je veoma pozitivan. Ne znam da li je informacija do koje sam dosla tacna, ali navodno je Bredli Kuper pisao i onih nekoliko pesama koje se cuju u filmu. :) Stvarno svestran covek, ako je to tacno. Izgleda da je ova jesen obojena muzickim filmovima, u kojima moze zaista samo da se uziva! :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam da li je pisao, ali su sve snimane uživo dok su pevane, tako je Gaga zahtevala, tako da je godinu dana "trenirao" glas za film, plus ga je snizio da liči na glas glumca Sema Eliota. Ma slažem se, baš me je oduševio, mada ga volim odavno. E baš tako, neka nam samo stiže još. :D

      Избриши