уторак, 15. јануар 2019.

Najbolje knjige u 2018. godini


Izvor: Weheartit


Još jedna godina je za nama, te je red da napravimo spisak knjiga, koje su meni obeležile 2018. godine, pa možda među njima i vi nađete neko omiljene štivo. Odlučila sam da ove godine ne pravim listu najgorih knjiga, najpre, iz razloga što sam mnogo pažljivije birala šta ću čitati. a drugo, odlučila da se ove godine okrenem pozitivnijem načinu razmišljanja, pa i da u tom duhu sastavljam ove spiskove. Očekujte u skorije vreme i postove o najboljim filmovima i serijama, koje sam gledala u 2018. godini.

1. Tri musketara- Aleksandar Dima

2018. godinu sam započela u velikom stilu, odlukom da ponovo pročitam neke klasike, preko kojih sam "preletela" kada sam bila mnogo mlađa. Ali da ih zaista pročitam, onako detaljno, pažljivo i nadam se, sa uživanjem. Ta moja odluka nije bila dugog veka, ali sam tokom njenog trajanja uspela da pročitam ovo vanvremensko delo Aleksandra Dime, naravno oca. Priča, verovatno, svima odavno poznata, ali nije zgoreg ponoviti, mladi siromašni plemić D`Artanjan, kako bi ostvario davnašnju želju, dolazi u Pariz sa namerom da se priključi čuvenim musketarima kralja Luja XIII. Na tom putu će upoznati, najpre suparnike, a zatim i svoje najveće prijatelje, musketare Portosa, Aramisa i Atosa, ali će ga zadesiti još mnoge druge prilike i neprilike na tom putu. Ne mogu da objasnim zašto i kako mi se ova knjiga toliko dopala, čitala sam je bukvalno sa guštom. Stil pisanja, suptilna duhovitost i cinizam, koji provejava stranicama, interesantni likovi, a naročito jedna divna priča o velikom prijateljstvu, su sve one stvari, koje ovu knjigu čine posebnom i jednom od onih klasika, koje nezaobilazno morate pročitati. 

2. Nevidljivi sati- Dejvid Mičel

Ova knjiga je bila jedno jako interesantno iskustvo, jer me je, već nakon uvodnog poglavlja, podsetila na jednu od mojih omiljenih serija, Sense 8. Šteta jedino što kraj nije sasvim bio u skladu sa ostatkom ove fenomenalne priče, ali to i dalje nije sprečilo da se ova knjiga nađe na listi mojih najboljih za ovu godinu. Ukratko ću vam napisati da govori o večnoj borbi između strane dobra i zla, kroz rat koji traje vekovima između besmrtnih bića, sposobnih da pobede protok vremena i nastave život svojih duša uskakanjem u tela drugih ljudi. Jedna neobična, ali izuzetna knjiga o kojoj sam prilično dugo razmišljala nakon čitanja, jer sam ostala pod snažnim utiskom. Moja razmišljanja o knjizi "Nevidljivi sati" možete čitati u ovom postu.

3. Medved i slavuj i Devojka u kuli- Ketrin Arden

Dve knjige, koje su mi u potpunosti osvojile srce tamo negde krajem jeseni. Priča, koja se u velikoj meri zasniva na ruskom folkloru, govori o mladoj i neobičnoj devojci, Vasilisi Petrovnoj, kćerki ruskog boljara, koja ima posebnu sposobnost da vidi duhove, koji obitavaju u svakoj kući i čuvaju domaćinstvo i ognjište. Ona će se naći u središtu epske borbe između starog medveda, koji se polako budi iz zimskog sna u nameri da unese strah i patnju u ljudske živote i njegovog brata, kralja zime. Ove dve knjige se mogu opisati samo kao magične, stil pisanja će vas tako lako uvući u ovaj svet predivnih likova, koje je autorka kreirala. Detaljnije utiske o ovima knjigama možete čitati u mojoj recenziji ovde.

4. Iščezla- Džilijan Flin

Knjiga, koja mi je obeležila kraj godine, jer sam je čitala gotovo bez daha i preporučivala otprilike svima, što ukućanima, što kolegama sa posla. Prepoznatljiv roman autorke Džilijan Flin govori, pre svega, o braku dvoje ljudi, koji su odavno izgubili žar usled nekih spoljnih okolnosti i životnih poteškoća, što ne bi bio problem da jedno od njih dvoje nije, blago rečeno, sociopata opsednuta perfekcionizmom i stvaranjem idealne slike o svom životu. Ejmi Dan iznenada nestaje pod sumnjivim okolnostima na jutro petogodišnjice svog braka sa smušenim, ali šarmantnim Nikom Danom. Neće proći dugo dok se istraga policije, ali i osuda javnosti, ne okrene ka Niku, kao glavnom krivcu za nestanak njegove voljene supruge. Knjiga, koja vas neprestano drži "na ivici sedišta" u iščekivanju šta će se sledeće desiti. Ja sam, inače, gledala i film pre čitanja knjige, ali sam srećom prilično zaboravila radnju, tako da sam maksimalno uživala u ovom fantastično napetom trileru.

 5. Krv i lepota: Bordžije i U ime porodice- Sara Dunant

Moja ljubav prema Bordžijama je definitivno "divljala" ove godine. Za sve je krivac nastavak romana "Krv i lepota: Bordžije", "U ime porodice", autorke Sare Dunant. Prvu knjigu sam pročitala još pre par godina i moram biti iskrena, nimalo mi se nije svidela. Ali, kao što sam pisala u postu Kritika knjige i šta kada promenite mišljenje o istoj, nekada trenutak u kojem čitate može biti neodgovarajući ili možete knjigu upoređivati sa nekom, koja vam je prilično drago, što je kod mene bio slučaj. Godinama ranije sam čitala Puzovu "Porodicu" i toliko sam bila pod utiskom da sam ovaj roman smatrala neprevaziđenim na tu temu. Tako da kada je prvi put "Krv i lepota: Bordžije" došla u moje ruke, bila sam unapred spremna da je osudim smatrajući je suvoparnom i prenatrpanom, po mom tadašnjem mišljenju, nepotrebnih detalja, a imajući u vidu Puzov roman, koji mi je delovao mnogo uzbudljivije i živopisnije. Međutim, u pripremi za nastavak, uzmem ja ponovo da čitam ovu knjigu i apsolutno se oduševim. Sara Dunant je uspela da maestralno spoji istoriju sa fikcijom i da ova dva romana učini obaveznim štivom za svakog koga interesuje ova ozloglašena porodica.

Koje su to knjige, koje su vama obeležile prošlu godinu?


7 коментара:

  1. Odlican izbor! :) Dve knjige sam stavila i na svoj spisak. :) A Iscezlu sam gledala pre godinu dana i prilicno mi je sveza u glavi, potpuno me sokirala, pa cu knjigu ostaviti za kasnije.
    Od 30 knjiga koje sam procitala prosle godine, nekoliko njih je na mene ostavilo dublji utisak: Little Fires Everywhere (Celeste Ng), London (E. Raderfurd), Tajni zivot pcela (Sju Monk Kid), i Udruzenje ljubitelja knjige i pite ljuskuse (Meri En Safer). Svaka je interesantna na svoj nacin, a zbog poslednje dve sam povremeno plakala kao kisa. O:) Bas su me dirnule.
    Bas me zanima i sta ti se to najvise dopalo od serija i filmova. :)))
    Do sledeceg citanja!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Za Little Fires sam čula da je odlična, Tajni život pčela odlična isto knjiga, baš je volim i ovu poslednju obavezno moram da nabavim, hvala puno na utiscima. :)
      Nadam se da će uskoro postovi. :D

      Избриши
  2. Ivana!:************
    Pre svega, pozdravljam pozitivno razmišljanje! Ni kod mene nema te, posvuda popularne, liste "najgorih" - nisu vredni pamćenja, sem za podsmeh.
    Jedva čekam liste serija i filmova, jer si moj najpouzdaniji vodič i nema preporuke koja mi se nije svidela.

    O samim knjigama smo, tokom godine, već komentarisale. Lista je probrana i odlična, za svakog ponešto, za nekog (npr. mene) sve! Za Dimu je uvek dobro vreme, ja sam prošle godine opet čitala "Kraljicu Margo" i mislim da ću se uskoro podsetiti "Tri musketara", možda odgledam i seriju.
    Ponoviću kako mi je mnogo drago što ti se Mičel svideo. "Slejdova vila" je, ne baš nastavak, ali recimo "sequel" "Nevidljivih sati" - kratak, a zanimljiv roman, koji bih ti odmah preporučila za dalje, a "Atlas oblaka" i "Hiljadu jeseni Jakoba de Zuta" posebno.
    Prvi deo od Ardenove i obe knjige o "Bordžijama" sam nabavila, pa jedva čekam da krenem sa čitanjem.
    Sopstveni pregled čitalačke 2018. objavila sam prošle subote, ima tu svačega.
    P.S. Konačno se pojavio i dobar torrent "Boemske rapsodije"!:)))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma da, rekoh sebi, da ću samo misliti o onim stvarima, koje su mi se svidele.
      Ja sam počela da gledam seriju Tri musketara, ali sam nešto odustala, nije mi uhvatila pažnju.
      Planiram, planiram, a nikako da nastavim sa Mičelom, pravo da ti kažem, nešto sam u poslednje vreme posustala sa čitanjem zbog nekih privatnih stvari, valjda ću se uskoro vratiti. :D
      Jedva čekam tvoje utiske o Bordžijama.
      Jao jeste, juče sam opet gledala sa mojima. :D

      Избриши
  3. Jooj, taj Medved i slavuj, hoću li ga se dokopati više :D Svima se sviđa!
    Nisam čitala Mičela, ali me zainteresovala njegova ''Slejdova vila'' (tj. pretpostavljam da je to isti pisac). Mene nijedna knjiga u 2018. nije oduševila toliko da padnem u nesvest, ali mi je među omiljenima bila ''Agonija i ekstaza'', a i ''Mulen Ruž'' je vrlo lep.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Obavezno, šta da ti kažem i ja sam dugo odolevala. :D
      Evo baš mi je Isidora gore napisala, Slejdova vila je svojevrstan nastavak Nevidljivih sati, pa je možda bolje to pre.
      Jao moram da nabavim Mulan ruž, nikako da je pročitam.

      Избриши
  4. Mrzim kad mi se, zbog jednog pogrešnog klika, izgubi kilometarski komentar. :( Elem, sjajna lista naslova! "Iščezla" mi godinama stoji na polici, mogla bih napokon ove godine da se vratim trilerima, zadnji triler koji sam pročitala bio je neki Kobenov pre par godina.. Od Dime oca ne znam odakle da krenem, možda baš od "Tri musketara". Čekaju me i "Grof Monte Kristo", "Kraljica Margo" i "Gospođa de Monsoro".

    Mene je u prethodnoj godini oduševio Stajnbek sa "Istočno od raja" i "Eni iz zelenih zabata" kao i "Slika Dorijana Greja", između ostalih. Uvek se nađe bar 5 naslova, iako kad krenem sa pisanje ovakvog teksta mislim da će ih biti možda 2. :D

    Odgledala sam "Boemsku rapsodiju", ajde što je Malek zaslužio Oskara, ali meni je na pamet prvo palo - dajte Frediju Oskara. :)

    Razmišljala sam i ja da sastavim listu najdražih filmova u 2018. godini, a možda i da uvedem rubriku mesečnih filmskih favorita ili uopšte mesečni filmski pregled.

    ОдговориИзбриши