Zaplet: Kada Lou Bloom, čovek očajnički vođen željom za poslom, uspeva da se probije u svet izveštavanja o kriminalu, u Los Anđelesu, polako briše granicu između posmatrača i učesnika, te postaje zvezda sopstvene priče.
Režija: Dan Gilroy.
Ovo je istovremeno jako duhovit i duboko uznemiravajuć film. Pojedine scene će vas naterati prosto da se nasmešite i sledećeg trenutka već zažalite zbog toga, kao i da navijate za glavnog lika u filmu, iako je u pitanju totalni sociopata, koji, kako film, odmiče, postaje sve psihotičniji.
Lou je neko kome je potrebna šansa u životu i ko će učiniti sve da do iste dođe, ne birajući sredstvo i način. Njegovo ponašanje i stav su odraz jednog izuzetno vaspitanog mladića, vrlo inteligetnog, ali i neverovatno lišenog empatije. On savija, ne samo zakon, već i moralna načela, onako kako njemu odgovara, a sve u cilju postizanja sopstvene koristi, ali Lou nije uzrok, već samo posledica bolesnog vojaerizma današnjeg društva, gde kamere snimaju svaki najintimniji, ali i najbizarniji momenat nečijeg života, parazit, koji je pronašao svoj pravi poziv, međutim, kao što znamo, osnovni postulat je- da nema potražnje ne bi bilo ni ponude. U nekim trenucima Lou, sa rečenicima, koje izgovara i mislima, koje nesebično deli sa ljudima oko sebe, deluje kao najrazumnija osoba u prostoriji, on je svestan smisla svega i pruža ljudima upravo ono što žele.
Lou je osoba bez formalnog obrazovanja, a opet u eri interneta, odlično informisan, sa fantastičnim vokabularom i artikulacijom. Pa opet, kao takav, on ne može da pronađe posao, sve do momenta kada prisustvuje sceni zločina, na kojoj sreće kamermana, koji se trudi da uhvati krvavu žrtvu iz najboljeg mogućeg ugla. Ispostavlja se da je posao nightcrawler- a ( kamermani ili fotografi, koji dolaze na mesto zločina ili nesreće, kako bi prvi uslikali tragediju ) idealan za nekog poput Lou- a. Lišen emocija on, naoružan ručnom kamerom, ulazi u kuće, preskače policijske trake, nabija kameru povređenima u lice, pa čak u jednoj sceni saobraćajne nesreće odlazi i korak dalje. Njegov "talenat" ubrzo primećuje Nina ( Rene Russo ), direktorka jutarnjih vesti, koja mu i daje osnovni pravac u kojem njegova potraga za što tragičnijim snimkom treba da se kreće, šta je to što ljudi vole da vide ujutro pre doručka, dok su ušuškani i sigurni u svom domu, naizgled zaštićeni od noćnog horora ulica Los Anđelesa. Lou uskoro unajmljuje pomoćnika, beskućnika Rick- a ( Riz Ahmed ), počinje da biva sve uspešniji. samim tim i sve bezobzirniji u pomeranju granica, što će na kraju dovesti do zločinačke manipulacije ljudima, koje najzad Lou drži u šaci, iako im i dalje ostavlja potpunu slobodu izbora da se okrenu i odu, što ih još više uvlači u njegovu mrežu, jer po prvi put u svom životu, on poseduje moć u svetu, koji funkcioniše upravo po njegovim merilima.
Lou nije dopadljiv lik, mada se trudi da bude beskrajno šarmantan, ali nekako ne možete da se ne saosećate sa njim i bar, na početku, ne navijate da uspe u svom naumu, tako odlučan i ludački brilijantan. Njegovi postupci su protiv bilo kog ljudskog kodeksa, a opet to je ono što ga pokreće, pravo pitanje je zašto ljudi oko Lou- a ne čine ništa, ako ne da ga spreče, već da ga ne podstiču u daljem radu ili zašto se jednostavno ne uklone iz njegovog okruženja, već sa svakom daljom interakcijom čini nam se kao da gledamo an accident waiting to happen, ali ne možemo da skrenemo pogled sa užasa, koji će uslediti.
Jake je jednostavno fantastično poremećen u ovoj ulozi, nešto poput uloge u Prisoners, ali opet, sasvim drugačije. Jedan od retkih glumaca, koji bi mogao da odigra bukvalno svaku ulogu, koju možemo da zamislimo, neprilagođenog tinejdžera, emotivnog zavodnika, akcionog heroja, mračnog policajaca, jedan od najboljih glumaca svoje generacije, a možda i među "starom gardom" holivudskih veterana. Metoda, koju je koristio i u filmu Donnie Darko, a to je trud da gotovo ne trepće, ovde funkcioniše savršeno. Njegov pogled je intenzivan, ponekad se može i naslutiti apsolutna psihotičnost, koja izbija na površinu, oči izbečene, zahvaljujući i totalnoj promeni izgleda, usled koje je Jake smršao oko 9 kilograma, što ne predstavlja toliku transformaciju, mislim u Holivudu su uobičajne i drastičnije, ali postoji promena u načinu na koji se Jake nosi, načinu na koji hoda, vezuje gumicom kosu, mimika i pokreti, a koje prilagođava svakom novom liku u čijoj se koži nalazi, te ne čudi da je upravo ova uloga razlog za nominaciju Gyllenhaal- a za nagradu Zlatni globus.
Zaključak: Napeta i mračna satira današnjeg društva i civilizacije, sa još jednom u nizu odličnih uloga Jake Gyllenhaal- a i pravi rediteljski uspeh za režisera Dan Gilroy- a, inače muža Rene Russo, kome je ovo prvi film. Preporučujem.
Ovo je istovremeno jako duhovit i duboko uznemiravajuć film. Pojedine scene će vas naterati prosto da se nasmešite i sledećeg trenutka već zažalite zbog toga, kao i da navijate za glavnog lika u filmu, iako je u pitanju totalni sociopata, koji, kako film, odmiče, postaje sve psihotičniji.
Lou je neko kome je potrebna šansa u životu i ko će učiniti sve da do iste dođe, ne birajući sredstvo i način. Njegovo ponašanje i stav su odraz jednog izuzetno vaspitanog mladića, vrlo inteligetnog, ali i neverovatno lišenog empatije. On savija, ne samo zakon, već i moralna načela, onako kako njemu odgovara, a sve u cilju postizanja sopstvene koristi, ali Lou nije uzrok, već samo posledica bolesnog vojaerizma današnjeg društva, gde kamere snimaju svaki najintimniji, ali i najbizarniji momenat nečijeg života, parazit, koji je pronašao svoj pravi poziv, međutim, kao što znamo, osnovni postulat je- da nema potražnje ne bi bilo ni ponude. U nekim trenucima Lou, sa rečenicima, koje izgovara i mislima, koje nesebično deli sa ljudima oko sebe, deluje kao najrazumnija osoba u prostoriji, on je svestan smisla svega i pruža ljudima upravo ono što žele.
Lou je osoba bez formalnog obrazovanja, a opet u eri interneta, odlično informisan, sa fantastičnim vokabularom i artikulacijom. Pa opet, kao takav, on ne može da pronađe posao, sve do momenta kada prisustvuje sceni zločina, na kojoj sreće kamermana, koji se trudi da uhvati krvavu žrtvu iz najboljeg mogućeg ugla. Ispostavlja se da je posao nightcrawler- a ( kamermani ili fotografi, koji dolaze na mesto zločina ili nesreće, kako bi prvi uslikali tragediju ) idealan za nekog poput Lou- a. Lišen emocija on, naoružan ručnom kamerom, ulazi u kuće, preskače policijske trake, nabija kameru povređenima u lice, pa čak u jednoj sceni saobraćajne nesreće odlazi i korak dalje. Njegov "talenat" ubrzo primećuje Nina ( Rene Russo ), direktorka jutarnjih vesti, koja mu i daje osnovni pravac u kojem njegova potraga za što tragičnijim snimkom treba da se kreće, šta je to što ljudi vole da vide ujutro pre doručka, dok su ušuškani i sigurni u svom domu, naizgled zaštićeni od noćnog horora ulica Los Anđelesa. Lou uskoro unajmljuje pomoćnika, beskućnika Rick- a ( Riz Ahmed ), počinje da biva sve uspešniji. samim tim i sve bezobzirniji u pomeranju granica, što će na kraju dovesti do zločinačke manipulacije ljudima, koje najzad Lou drži u šaci, iako im i dalje ostavlja potpunu slobodu izbora da se okrenu i odu, što ih još više uvlači u njegovu mrežu, jer po prvi put u svom životu, on poseduje moć u svetu, koji funkcioniše upravo po njegovim merilima.
Lou nije dopadljiv lik, mada se trudi da bude beskrajno šarmantan, ali nekako ne možete da se ne saosećate sa njim i bar, na početku, ne navijate da uspe u svom naumu, tako odlučan i ludački brilijantan. Njegovi postupci su protiv bilo kog ljudskog kodeksa, a opet to je ono što ga pokreće, pravo pitanje je zašto ljudi oko Lou- a ne čine ništa, ako ne da ga spreče, već da ga ne podstiču u daljem radu ili zašto se jednostavno ne uklone iz njegovog okruženja, već sa svakom daljom interakcijom čini nam se kao da gledamo an accident waiting to happen, ali ne možemo da skrenemo pogled sa užasa, koji će uslediti.
Jake je jednostavno fantastično poremećen u ovoj ulozi, nešto poput uloge u Prisoners, ali opet, sasvim drugačije. Jedan od retkih glumaca, koji bi mogao da odigra bukvalno svaku ulogu, koju možemo da zamislimo, neprilagođenog tinejdžera, emotivnog zavodnika, akcionog heroja, mračnog policajaca, jedan od najboljih glumaca svoje generacije, a možda i među "starom gardom" holivudskih veterana. Metoda, koju je koristio i u filmu Donnie Darko, a to je trud da gotovo ne trepće, ovde funkcioniše savršeno. Njegov pogled je intenzivan, ponekad se može i naslutiti apsolutna psihotičnost, koja izbija na površinu, oči izbečene, zahvaljujući i totalnoj promeni izgleda, usled koje je Jake smršao oko 9 kilograma, što ne predstavlja toliku transformaciju, mislim u Holivudu su uobičajne i drastičnije, ali postoji promena u načinu na koji se Jake nosi, načinu na koji hoda, vezuje gumicom kosu, mimika i pokreti, a koje prilagođava svakom novom liku u čijoj se koži nalazi, te ne čudi da je upravo ova uloga razlog za nominaciju Gyllenhaal- a za nagradu Zlatni globus.
Zaključak: Napeta i mračna satira današnjeg društva i civilizacije, sa još jednom u nizu odličnih uloga Jake Gyllenhaal- a i pravi rediteljski uspeh za režisera Dan Gilroy- a, inače muža Rene Russo, kome je ovo prvi film. Preporučujem.
Нема коментара:
Постави коментар