недеља, 28. децембар 2014.

The Immigrant




Zaplet: Splet nesrećnih okolnosti i ljudske zlobe će, skoro pristiglu emigrantkinju Ewe, 1921. godine u Njujorku, odvući u svet prostitucije, te u nasilne i kompleksne odnose sa dvojicom muškaraca, njenim makroom Brunom, koji je prisiljava da na ovakav način zarađuje novac i njegovim šarmatnim i romantičnim rođakom, mađioničarom Orlandom.


Režija: .


Jedna brzinska preporuka filma, koji je ostavio jako lep utisak na mene, iako je u globalu prošao prilično neopaženo u svetu kinematografije, što je neuobičajno, s obzirom na glumačku postavu. Tužna i dirljiva priča o mladoj Ewe, koja dolazi, kao i milion drugih, u Ameriku, obećanu zemlju snova, prepuna nade u bolji život za nju i njenu sestru, da bi je dočekale otrežnjujuće i surove ulice nekadašnjeg Menhetna, tako daleko od današnjeg glamura i bogatstva. igra Ewe, ne postoji druga reč za to osim, prelepo. Ta lepota se nalazi upravo u očima, gde možemo videti tananost njenih osećanja u svakom zamagljenom pogledu, koji upućuje ljudima oko sebe, nikada u potpunosti ne izražavajući svoju misao rečima. Tragičnost, tuga, povređenost, očaj, sve je tu u tim krupnim očima, koje deluju hipnotišuće na gledaoca i Marion to uspeva da prenese do perfekcije, suptilno i jednostavno, ne prenaglašavajući ni u jednom trenutku. O glumačkom umeću - a mislim da ne treba posebno ni govoriti, on poseduje svako ulogu sa istim intenzitetom, te i ovde igra kompleksnu i mračnu ličnost, koristoljubivog čoveka, koji ne preza od najgore moguće vrste postupaka kako bi preživeo, ali kome jedina slaba tačka i opsesija postaje ova mlada devojka, koja u njemu budi sasvim nove emocije i pomera granice njegovog ludila. Možda najslabije razvijen lik je Orlando mađioničar, koga tumači , a koji će se pojaviti kao svojevrstan spasilac, vitez u belom oklopu, ali do samog kraja ne možemo biti sigurni da li je ipak u pitanju samo još jedan prevarant sa magičnim obećanjima, pa je moguće da je i to razlog nedovoljnog objašnjenja i karakterizacije njegovog lika, kako bi ta dilema ostala nerazjašnjena do samog kraja, te akcenat filma i dalje bila priča o iskušenjima i tragičnosti jedne ljudske sudbine, a ne romansa sa zajedničkim odlaskom u sumrak. Scenografija, kao i kostimi, su takođe divni, naročito način na koji se režiser igra sa bojama i nijansama u svakoj sceni, dajući poseban tonalitet filmu.


Zaključak: Drama, koja ostavlja utisak sa fantastičnim glumcima, obavezna za sve, koji vole emotivne i "teške" priče.

2 коментара:

  1. Skontala sam i ja da je prosao nezapazeno, a meni se bas svidio. Marion obozavam, jedna od omiljenih glumica. Ovaj film sam gledala u bioskopu u Belgiji. Oni imaju subtitles na flamanskom i francuskom, pa posto sam sa tim jezicima tada bila bas na Vi, ja sam slusala engleski, pa kad onda ubace jos i poljski cijela konfuzija :D. Ali stvarno mi se svidja film.

    ОдговориИзбриши
  2. Slažem se skroz, divan film. Nadam se da su bar titlovali te delove na poljskom, ja sam jednom gledala film bez prevoda, u pitanju je bio irski jezik, mislio bi čovek ajde engleski je u pitanju naravno da ću razumeti, ali avaj bilo je kao da slušam jamajčanski. :D Otada bar engleski titl, ovako pola propustim. :D

    ОдговориИзбриши